رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی از افزایش میزان مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی خبرداد و گفت: در روز ۲۴ مهر ماه بیش از ۲۷ هزار خانوار استان آمار و اطلاعات اعضای خانواده خود را در سامانه سرشماری اینترنتی ثبت کردند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ناصر حضرتی با اشاره به افزایش میزان مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در دو روز گذشته، گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی مرحله اینترنتی سرشماری، شاهد استقبال و مشارکت بیشتر مردم استان هستیم به طوری که در ۲۴ مهرماه بیش از ۲۷ هزار خانوار استان آمار و اطلاعات اعضای خانواده خود را در سامانه سرشماری اینترنتی ثبت کردند.
وي با بيان اينكه تا صبح روز ۲۵ مهر ماه، ۱۶۱ هزار و ۵۸۱ خانوار استان در سرشماري اينترنتي شركت كرده اند، نرخ مشاركت خانوارهاي ساكن آذربايجان غربي را ۱۵.۶۵ درصد اعلام كرد و افزود: تا كنون ۵۶۵ هزار و ۷۲۶ نفر از جمعيت استان اطلاعات خود را در سامانه سرشماري اينترنتي وارد كرده اند.
سردشت همچنان در صدر جدول مشارکت خانوارها
مدير اجرايي ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسكن استان اعلام كرد: سردشت با مشاركت ۳۱.۰۹ درصد خانوارهاي اين شهرستان در سرشماري اينترنتي همچنان در صدر جدول میزان مشارکت خانوارهای شهرستان های استان قرار دارد.
وي ادامه داد: تا كنون ۱۰ هزار و ۳۹۰ خانوار شهرستان سردشت با ۳۹ هزار و ۶۳۶ نفر جمعيت در سرشماري عمومي نفوس و مسكن به روش اينترنتي ثبت نام كرده اند.
حضرتی اضافه کرد: بعد از سردشت، شهرستان ماکو با ۲۸.۹۱ درصد خانوارها دومين شهرستان آذربايجان غربي است كه بيشترين مشاركت را در مرحله اينترنتي سرشماري دارند و ۸ هزار و ۳۱ خانوار با ۲۹ هزار و ۲۸ نفر از جمعيت اين شهرستان در اين مرحله از سرشماري مشاركت داشته اند.
رييس سازمان برنامه و بودجه استان با بيان اينكه شوط سومين شهرستان موفق استان در اجراي سرشماري اينترنتي است، خاطرنشان كرد: ۴ هزار و ۵۹۹ خانوار با ۱۶ هزار و ۴۸۰ نفر از جمعيت اين شهرستان در سرشماري اينترنتي مشاركت كرده اند كه ۲۸.۱۲ درصد خانوارها را شامل مي شود.
حضرتي از مشاركت ۲۴.۶۷ درصدي خانوارهاي شهرستان چايپاره در سرشماري اينترنتي خبر داد و تصريح كرد: شهرستان هاي بوکان با ۲۱.۸۸ و مهاباد با ۲۱.۶۰ درصد در رتبه هاي پنجم و ششم به لحاظ ميزان مشاركت خانوارها در مرحله اينترنتي قرار دارند.
مدير اجرايي ستاد سرشماري استان گفت: شهرستان هاي مياندوآب با ۸.۷۴ درصد، اشنويه با ۹.۹۹ درصد و سلماس با ۱۱.۵۵ درصد خانوارها، كمترين مشاركت را در سرشماري اينترنتي دارند.

شایان ذکر است با افزایش مشارکت مردم آذربایجان غربی در روزهای پایانی، استان در بین ۳۱ استان با یک پله صعود به رتبه ۲۹ام رسیده و هم اکنون سمنان و بوشهر با بیشترین مشارکت بی رقیب هستند.

مشارکت استان های مختلف در طرح سرشماری نفوس و مسکن

مشارکت شهرستان های آذربایجان غربی در طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =