۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲

ایرنا نوشت: معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما با صدور حکمی، محسن رضایی را به سمت رییس مرکز تلویزیون تعاملی منصوب کرد.

در بخشی از حکم رضا قدیمی خطاب به رضایی، راه اندازی و ارائه خدمات تلویزیون تعاملی سازمان صداوسیما و تسهیل و تسریع ورود اپراتورهای «آی پی تی وی» و «او تی تی» غیرسازمانی به عرصه ارائه سرویس خدمات تلویزیون تعاملی، اعمال نظارت حاکمیتی بر اپراتورهای تلویزیون تعاملی همکار سازمان صداوسیما مبتنی بر مجوزهای صادره به آنها و قراردادهای فی مابین، افزایش ضریب نفوذ و گسترش مناطق تحت پوشش سرویس های تعاملی به کاربران منطقه ای بین المللی با تأکید بر کاربران کشورهای اسلامی به عنوان بخشی از آرایش جامع رسانه ای سازمان صداوسیما و بهره برداری از محتوای غنی موجود در آرشیو سازمان و سایر منابع برای تأمین محتوای مناسب در بستر تلویزیون تعاملی تاکید شده است.

سازمان صدا وسیما طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران متولی راه اندازی تلویزیون های تعاملی است.

با پیشرفت و رشد روزافزون فناوری تولید و ارائه تصاویر، نسل آینده تلویزیون به سمت تلویزیون هوشمند (Smart TV) و تلویزیون تعاملی (interactive TV) در حرکت است.

تلویزیون هوشمند یا تعاملی تلویزیونی است که به مخاطب اجازه می دهد با آن ارتباط فعال و دوطرفه برقرار کند. یعنی در این تلویزیون، اطلاعات علاوه بر اینکه از مرکز پخش به بیننده می رسد، از سوی بیننده نیز به مرکز پخش باز می گردد.

ویژگی جالب سیستم های تلویزیون تعاملی آن است که به هر دستگاه تلویزیون یا بیننده اجازه می دهد، محتوای دلخواه بیننده آن را در اختیار بگذارد. با این روش هر تلویزیون خانگی بر اساس سلیقه، علاقه، تخصص و فضای فکری بیننده خود محتوای مخصوص به او را ارائه و قابل دسترس قرار خواهد داد.

«آی پی تی وی» مخفف «اینترنت پروتکل تلویزیون» - Internet protocol Television - و نوعی سیستم تلویزیون تعاملی است که بر بستر شبکه «آی پی» - IP - پیاده سازی شده و برای عملکرد نیاز به اتصال شبکه و اینترنت دارد.

دسترسی به خدمات اینترنتی، امکان خرید و فروش اینترنتی، استفاده از برنامه های آرشیوی صدا و سیما، دسترسی به سریال های مختلف تلویزیونی و اطلاعات اضافی، بازگشت به گذشته، دسترسی به حداقل یک ماه برنامه های پخش شده در هر زمان و برخورداری از صداهای ماندگار در رادیو از ویژگی های این تلویزیون است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =