ایرنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: با ردیابی یک شبکه تکدی گری در مراغه چهار زن غیربومی به همراه 18 بچه گدا در یک خانه مسکونی دستگیر و مقادیر قابل توجهی وجه نقد از آنان کشف شد.

علی دلداری به کشف 35 میلیون ریالی از جیب یکی از بچه گداها اشاره کرد و افزود: اعضای غیر بومی این شبکه در منزل استیجاری در حاشیه شهر مراغه سکونت داشتند.
به گفته وی این چهار زن بلافاصله روانه زندان شدند و 9 نفر از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست این شبکه تکدی گری /حائز شرایط/ به بهزیستی این شهرستان تحویل داده شد.
وی با اشاره به اینکه بقیه دختر بچه ها و پسر بچه ها نیز در 24 ساعت آینده تعیین تکلیف می شوند، افزود: برخی از بچه گداها با کچ گرفتن پای خود، نسبت به فریب اهالی مراغه در روزهای اخیر اقدام کرده اند.

*** ترحم مردم مراغه مورد سوء استفاده قرار گرفته است
دادستان عمومی و انقلاب مراغه با اشاره به اینکه تاکنون حتی یک گدای بومی در مراغه دستگیر نشده است، گفت: ترحم مردم مراغه در سال های گذشته به ویژه در ایام خاصی چون ماه محرم، مورد سوء استفاده افراد غیربومی قرار گرفته است.
علی دلداری هدف از انعکاس این اخبار را فرهنگ سازی در بین مردم عنوان کرد و افزود: مردم مراغه با کمک به گدایان اجازه سوء استفاده از نیت های پاکشان را فراهم نکنند.
وی گفت: مردم این شهر تاریخی و فرهنگی می توانند ناهنجاری های اجتماعی را به دستگاه قضایی این شهرستان منعکس کنند تا رسیدگی به موضوع در کمتر از 24 ساعت به نقطه امید مردم برای بهبود وضعیت اجتماعی شهر تبدیل شود.
وی یکی از آسیب های آزار دهنده و ناهنجاری های مبتلا در شهر مراغه را موضوع تکدی گری عنوان کرد و افزود: این ناهنجاری پیش از این ساماندهی شده بود و مراغه در مسیر شهر بدون گدا قرار داشت اما مشارکت مردم در این ارتباط ضروری است.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه فرهنگ سازی رسانه های ارتباط جمعی و افزایش آگاهی مردم را تنها راهکار رسیدن شهر مراغه به عنوان شهر بدون گدا عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مراغه نیز اواسط شهریورماه سال جاری از اتمام مراحل آماده سازی مددسرای امید با هدف نگهداری موقت و غربالگری متکدیان این شهر خبر داده بود.
به گفته جواد محمودی راه اندازی این مجتمع به عنوان مصوبه کارگروه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با مشارکت دستگاه های ذیربط صورت می گیرد و متکدیان به صورت مستمر و در بازه های زمانی متنوع پس از انتقال به این مجتمع ساماندهی می شوند.
شهرستان 250 هزار نفری مرغه در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =