۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴

مهر نوشت: یک مقام مسئول گفت: انتقال تکنولوژی، ارائه آموزش و مشارکت در ساخت قطعات و تجهیزات در قرارداد ایران با ایرباس و بویینگ در گذشته مطرح بود و به نظر می رسد که در قرارداد نهایی هم لحاظ شده باشد.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به ادامه مذاکرات ایران با ایرباس وبویینگ، گفت: براساس عرف تمام قراردادهای خرید هواپیما، تعمیر و نگهداری برعهده کشور خریدار است ایران هم مستثنی نیست. همچنین انتقال تکنولوژی، ارائه آموزش و مشارکت در ساخت قطعات و تجهیزات در قرارداد ایران با ایرباس و بویینگ در گذشته مطرح بود و به نظر می رسد که در پیش‌نویس قرارداد لحاظ شده باشد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره جزییات قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ، افزود: مذاکرات برای حصول توافق میان طرفین ادامه دارد و در حال حاضر نمایندگان ایرباس در ایران حضور داشته و مشغول مذاکره هستند.

وی اظهارداشت: باتوجه به آنکه بحث های فنی و مالی خرید هواپیما پیچیده و زمانبر است، مذاکرات با دو شرکت سازنده بویینگ و ایرباس همچنان در جریان است، این قرارداد پیوست های زیادی دارد، اما با وجود این بحث های پشتیبانی با سرعت و کیفیت درحال انجام است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره تامین مالی خرید بویینگ با مشارکت یک بانک ژاپنی و یک بانک آمریکایی گفت: اگرچه قرارداد نهایی میان طرفین امضا نشده اما گفت‌وگوهایی از سوی بویینگ در این زمینه انجام شده است اما جزییات آن منتشر نشده است.

به گفته اسعدی سامانی، خرید هواپیما یک قرارداد چند میلیارد دلاری است که به دلیل هزینه بالا باید تمام ابعاد موضوع خرید در نظر گرفته شود.

وی با انتقاد از اظهار نظر برخی کارشناسان صنایع هوایی درباره عدم امتیازدهی ایرباس و بویینگ به ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما در داخل کشور گفت: قرارداد خرید هواپیما از این دوشرکت سازنده هنوز نهایی نشده است پس نباید در زمینه مفاد حقوقی این قرارداد، پیش داوری کرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: عرف تمامی قراردادهای خرید و فروش هواپیما در دنیا بر این است که امتیاز تعمیر و نگهداری قطعات در اختیار خریدار قرار گیرد و با وجود آنکه جزییات قرارداد منتشر نشده اما به نظر می رسد که این امتیاز به ایران واگذار شده است.

اسعدی سامانی بیان کرد: مذاکرات شرکت ای تی آر و ایران ایر همچنان ادامه دارد و این مذاکرات نیز هنوز به مرحله قرارداد نهایی نرسیده است.

22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    18 0
    حالا هواپيما رو فوري بفرستيد كه خيلي نيازه