افتتاح قطار مسافربری پنج ستاره فدک در مسیر حرم تا حرم

مدیرکل راه آهن قم از افتتاح دور رام قطار پنج ستاده فدک در مسیر قم- مشهد و افزایش تعداد قطارهای این خط به شش رام در اول آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشاد زادخور از افتتاح دو رام قطار مسافربری پنج ستاره فدک در مسیر حرم تا حرم حدفاصل قم تا مشهد در اول آبان خبر داد و گفت: با افتتاح این دو رام، مجموع قطارهای قم-مشهد به شش رام می‌رسد که سه رام برای رفت و سه رام برای برگشت در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: ظرفیت قطارهای پنج ستاره فدک بین ۳۲۰ تا ۴۴۰ نفر در صورت اضافه کردن واگن متغیر است و در سه کلاس A,B,C به مسافران خدماتی همچون کوپه‌های مجهز به چهار تخت خواب، دو دستگاه تلویزیون دارای ۵۰ کانال می‌دهد. همچنین مسافران می‌توانند بین دو تا پنج نوع غذای تهیه‌شده توسط کیترینگ «دونا» را انتخاب کنند.

مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به اقدامات زیربنایی در خصوص توسعه ایستگاه‌های قم بیان داشت: پس از بازدید وزیر راه و شهرسازی و تأکید بر توسعه ایستگاه قم به‌منظور ارتقا به یک ایستگاه تبادلی و محوری در کشور، قراردادی با شرکت AREP فرانسه منعقد شد که در حال بررسی و مطالعه هستند.  

زادخور در ادامه به تکمیل و اصلاح ایستگاه محمدیه﴿خارج از شهر قم﴾ اشاره کرد و گفت: توسعه سکوی ایستگاه و سالن مسافری، بازسازی محوطه و نورپردازی و رمپ زیرگذرها تکمیل شد.

وی با توجه به استقبال زائران حسینی برای حضور قم طی روزهای تاسوعا و عاشورا خاطرنشان کرد: برای تاسوعا و عاشورای امسال تعداد قطارها هر روز از شش به ۱۰ رام افزایش یافت و افزون بر ۷ هزار نفر از طریق قطار طی این دو روز و دو روز آخر هفته جابجا شدند که این اقدام موجب آزادسازی ظرفیت جاده قم شد.

مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره برنامه‌های این اداره برای ایام اربعین پیش رو یادآور شد: طی مذاکره با یکی از مؤسسات آموزشی استان قم، برای اربعین امسال حدود ۴ هزار طلبه خارجی با قطار از قم به شلمچه اعزام می‌شوند. از طرفی ظرفیت قطارهای تهران-قم در اربعین ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    6 0
    اتوبوسی درجه 2 وقتی 40 هزارتومنه،وای به حال این...... باز هم مبارک قشر مرفع