پرواز هواپیماهای جنگ الکترونیک «فالکون ۵۰» در آسمان اصفهان

سخنگوی ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: امروز صبح، هواپیماهای جنگ الکترونیک فالکون ۵۰ با هدف اختلال در امواج راداری دشمن بر آسمان اصفهان پرواز کردند.

 امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش صبح سه شنبه، در دومین روز از ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت اظهار داشت: در دومین روز از این رزمایش عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه های پیشرفته ارتباطی توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح با موفقیت انجام شد.

وی بیان داشت: در این مرحله با استفاده از هواپیماهای جنگ الکترونیک فالکون ۵۰ (پروژه تحقیقاتی سایه)، عملیات اختلال امواج راداری نیروهای دشمن فرضی با موفقیت انجام شد.

سخنگوی ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت اعلام کرد: در ان رزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی، نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی سیم و با سیم، انواع سامانه‌های تسلیحات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی، ماموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک با موفقیت انجام شد.

وی با بیان این که در ادامه اجرای این رزمایش، جنگنده‌های رهگیر اف ۱۴ به اجرای ماموریت گشت هوایی مسلح و انجام ماموریت top cover پرداخت، اظهار داشت: جنگنده‌های اف ۱۴ و میگ ۲۹ با انجام عملیات رزم هوایی، شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد را با موفقیت تمرین کردند.

امیر روزخوش با بیان این که ما به دنبال امنیت پایدار در منطقه هستیم، گفت: افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی یکی دیگر از نقاط قوت این رزمایش است و بخشی از اقتدار رزمی نیروی هوایی ارتش را به نمایش می گذارد.

ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در پایگاه شهید بابایی اصفهان و با رمز «یاحسین بن علی» در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =