هفتمین جشنواره بین‌المللی دانشجویی فیلم و رادیو با بخشی‌هایی چون فیلم کوتاه خلاقانه، داستانی، انیمیشن، مستند و ... برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی دانشجویی فیلم و رادیو، روز دوشنبه دوم مهرماه در دانشکده سازمان صداوسیما برگزار شد.

ابتدای این نشست، رضوی طوسی، دبیر جشنواره درباره دانشگاه صداوسیما توضیح داد: «ما سعی می‌کنیم که در دانشگاه‌های صدا و سیما، دانشجویان بتوانند در زمینه های مختلف متخصص بشوند و ما در رشته‌های کارگردانی تلویزیون و تهیه کنندگی را در دانشگاه به صورت حرفه ای داریم و از امسال کارشناسی روزنامه نگاری هم خواهیم داشت.»

سپس کاظم نظری از استادان دانشگاه صدا و سیما درباره این جشنواره گفت: «اهداف جشنواره، ترویج دین و مذهب و ایجاد تعامل و از همه مهم‌تر اخلاق مداری در پیام دانشجویان است و در نهایت هم استعدادیابی است که در آینده در سازمان مورد استفاده قرار بگیرند. جشنواره بخش‌های مختلف دارد، مانند بخش داستانی، آزاد، فیلم کوتاه خلاقانه، مستند، انیمیشن و ... ما موضوعات آثار را از تمامی مراکزی که با دانشجویان در ارتباط هستند، تهیه کرده‌ایم، مانند اقتصاد مقاومتی، فرامین رهبری و ...»

نظری همچنین درباره مهلت ارسال و مکان جشنواره گفت: «مهلت ارسال آثار تا پنج آبان است و محل برگزاری جشنواره در پردیس ملت خواهد بود و جوایز هم به ترتیب نفرات اول، دوم و سوم سه میلیون، دو و نیم میلیون و دو میلیون تومان است. سقف زمانی کارها را ۴۰ دقیقه قرار داده‌ایم و در حین برگزاری جشنواره کارگاه‌هایی در زمینه کارگردانی و فیلمنامه نویسی، طراحی صحنه و... برگزار و از اساتیدی چون جواد افشار در این کارگاه ها استفاده می کنیم. در خود جشنواره هم ما کارگاه هایی برای تبادل اندیشه خواهیم داشت.»

او درباره تعداد آثار رسیده به دبیرخانه اضافه کرد: «تا امروز ۸۸۰ اثر دریافت کرده‌ایم که بی سابقه است.»

نظری ادامه داد: «برای بخش بین‌الملل ۱۵۰۰ دلار جایزه تعیین کرده‌ایم. در این بخش ما از طریق شبکه های برون مرزی سازمان، تبلیغات انجام داده ایم. در این بخش موضوعاتی چون شهدای مدافع حرم، نامه رهبری به جوانان خارج و اسلام تکفیری را برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.»

او درباره داوری جشنواره گفت: «رییس هیئت داوران آقای گل محمدی هستند و مابقی گروه داوری هنوز مشخص نشده‌اند. بخشی از  داوری هم توسط خود دانشجویان انجام می شود که می توان نام آن را آرای دانشجویی گذاشت.»

در این جشنواره چند مراسم هم برای تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای رسانه خواهیم داشت که شورای برگزاری جشنواره در حال برنامه‌ریزی آن است.

نظری درباره تداخل این جشنواره با جشنواره سینما حقیقت گفت: «زمان برگزاری جشنواره ما در وزارت ارشاد مشخص است و دوستان در سینما حقیقت تاریخ برگزاری جشنواره خود را تغییر می دهند و امیدواریم که تدبیری اندیشیده شود.»

او در پایان درباره نحوه پخش آثار رادیویی برای مخاطبین گفت: «ما تلاش کرده ایم که یک سالن برای این آثار مهیا کنیم و دوستان به اجرای نمایش های رادیویی پیش چشم مخاطبان بپردازند.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =