۲۰اثر اقدام پژوهی معلمان پژوهنده البرزی به مرحله کشوری راه یافت

ایرنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: 20 اثر اقدام پژوهی معلمان پژوهنده این استان در نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده سال 95 پس از ارزیابی کارشناسان به مرحله کشوری راه یافت.

خسرو ساکی افزود: اقدام پژوهی در آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده است که توسط معلم پژوهنده در محدوده مدرسه و کلاس درس به کار گرفته می شود.
وی اقدام پژوهی را روشی تحقیقی، نظام مند و کارآمد برشمرد و اظهار کرد: این اقدام توانمندی های افراد را در طرح مسئله ، جمع آوری اطلاعات ، تجزیه و تحلیل ، نتیجه گیری و تصمیم گیری موثر برای کاهش یا رفع مشکل در حوزه ی مهارت های حرفه ای افزایش می دهد.
وی بیان کرد: اقدام پژوهی در شناسایی و درک مسائل آموزش و پرورش و حل آن ها در محدوده مدرسه و کلاس درس به کار گرفته می شود که روشی آسان ، سریع و مناسب برای معلمان پژوهنده و سایر علاقمندان به درک و حل مسائل آموزش و پرورش است.
وی گفت: آشنایی و تسلط به مهارت اقدام پژوهی موجب می شود تا افراد در مواجهه با مسائل و مشکلات در حوزه ی کاری خود بتوانند برای یک اقدام بهینه و صحیح برنامه ریزی کرده و آن را به عنوان یک طرح عملیاتی و راه حل جدید اجرا کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه بیشترین آثار اقدام پژوهی راه یافته به مرحله کشوری مربوط به معلمان پژوهنده ناحیه یک کرج است ادامه داد: دیگر عنوان های اقدام پژوهی برگزیده شده در استان برای مرحله کشوری نیز مربوط به نواحی آموزش و پرورش کرج 3، 2 و 4 است.
ساکی بیان کرد: اقدام پژوهی زهره طاهرخانی،فاطمه سخاوت ، مینا شمشیری به ترتیب با عنوان اقدام پژوهی راهکارهای یادگیری بهتر مفاهیم فیزیکی علوم تجربی نهم با تدریس عملی و کارگاهی ، چگونگی تسهیل فراگیری گرامر زبان انگلیسی برای دانش آموزان پایه نهم و اثر بخشی برنامه های هدایت تحصیلی در کمک به انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم نیز منتخب استانی برای مرحله کشوری شناخته شدند.
ساکی یادآور شد: آثار مریم پهلوانی ، ثمن گل خلجی و مریم احمدی نیز با عنوان راهکارهایی جهت علاقمند کردن دانش آموزان به درس قرآن ، راهکارهای علمی و عملی جذاب کردن زنگ علوم برای دانش آموزان و علاقمند کردن آن ها به درس علوم تجربی و راهکارهای افزایش یادگیری درس علوم تجربی به کمک فعالیت های عملی و آزمایشگاهی هم به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
به گفته وی : اقدام پژوهی خدیجه احمدی ، محسن کمالی نیا و اکرم راسخی نژاد هم به ترتیب با عنوان اقدام پژوهی راهکارهایی جهت کاهش افت تحصیلی در ریاضی، راهکارهای بهبود وضعیت املای دانش آموز پایه دوم ابتدایی و راهکارهای علاقمند نمودن دانش آموزان دوره اول متوسطه به مفاهیم علوم پایه با استفاده از جلوه های ادبی و هنری نیز به مرحله کشوری راه یافتند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز از ثار سعیده دهقان نیری، حسن نوایی و فرشته عباسی نژاد نیز با آثار چگونه توانستیم با استفاده درست از شبکه اجتماعی مجازی میزان مشارکت هنرجویانم را در فعالیت آموزشی درس کاربر افزایش دهم؟ ، راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای حفظ بیشتر اموال عمومی در هنرستان و چگونه توانستیم با استفاده از تکنیک های کاربردی لکنت زبان را در دانش آموز پسر پایه چهارم ابتدایی کاهش دهم را دیگر معلمان پژوهنده منتخب استان برای مرحله کشوری یاد کرد.
ساکی در ادامه از اقدام پژوهی شکوفه قلی زاده ، خدیجه عیوقی و ساهره شفیعی با آثار آموزش مهارت دوست یابی در کلاس با استفاده از موضوعات انشاء و بهبود نگرش دانش آموزان،راهکارهای عملی جهت تقویت روان خوانی فارسی یکی از دانش آموزانم و چگونه توانستم پر خوابی دانش آموز ( فاطمه- ز) را در کلاس کاهش دهم ؟ به عنوان دیگر معلمان پژوهنده راه یافته به مرحله کشوری نام برد.
وی از آثار فاطمه رئیسی ، زهره صهیبی و زهرا رنجبر جمال آبادی با اثر مشارکت اولیای دانش آموزان دیگر بر جبران افت تحصیلی دانش آموزان کلاس اولی در خانواده بی سواد ، راهکارهای کاهش کمرویی و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان پایه اول ابتدایی بعنوان دیگر معلمان پژوهنده البرزی راه یافته به مرحله کشوری ذکر کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان شد: معلمان پژوهنده منتخب البرزی برای مرحله کشوری در مقطع متوسطه دوره اول،کاردانش، فنی حرفه ای و ابتدایی در عرصه تعلیم و تربیت انجام وظیفه می کنند.
ساکی ادامه داد: این معلمان پژوهنده البرزی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
البرز 430 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =