قاسم پور: فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در کرج برنامه ریزی شود/اجرای طرح های انظباط شهری

عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: اجرای طرح های انظباط شهری و خط سفید و پسماند از موضوعات مهم و به روز شهر می باشد در این راستا اقدامات مختلفی پیش بینی شده که یکی از این اقدامات، فرهنگ سازی برای تفکیک زباله است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،غفور قاسم پور ضمن بیان این مطلب گفت: اگر زباله های خشک و تر از مبدا جدا شود بسیاری از هزينه ها کاهش می يابد؛ اين مهم با همکاری حوزه اجتماعی و آموزش از منازل میسر می شود؛ اگر انجام شود تعداد مخازن به يک سوم خواهد رسید.

وی افزود: امروزه بدنبال دفع زباله ها هستيم اما نمی دانيم اين همان سرمايه ملی است که می تواند به چرخه حيات برگرد و بسيار مفيد باشد به شرطی که فرهنگ سازی شود.

وی، تفکیک زباله را اقدامی در راستای حفظ منابع ملی دانست و افزود: تفکیک زباله از مبدا علاوه بر کارآفرینی، موجب افزایش درآمدهای پایدار شهری می شود.

این مسئول بیان داشت: باید از تمام ظرفیت های شهروندی در راستای اجرای طرح تفکیک زباله استفاده شود چرا که شهرداری به تنهایی قادر به اجرای کامل و موثر این طرح نیست.

وی به نقش موثر رسانه ها در راستای انجام کار فرهنگی و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا اشاره و اظهار کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید علاوه بر اطلاع رسانی در این حوزه، برای تبدیل موضوع تفکیک زباله به یک فرهنگ غالب در جامعه تلاش کنند.

قاسم پور با تاکید بر اجرای صحیح الگوی مصرف با تفکیک زباله از مبدا که منجر به کاهش میزان زباله ‌های شهر می شود ، اظهار کرد : با تفکیک می توان مواد آلی زباله‌ها را به کود کمپوست برای کشاورزی تبدیل کرد .

عضو شورای شهر در پایان گفت: خوشبختانه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا تا حدودی بین شهروندان کرجی نهادینه شده و سازمان در تلاش است امکانات لازم به منظور تجهیز کل شهر کرج به سطل های مجزا برای زباله های خشک را فرهم کند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =