یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره عدم برقراری بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانی گلایه کرده‌بود. مدیرعامل تاکسیرانی در این باره توضیحات مفصلی داده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مسئله عدم برقراری بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانی جدید در تهران و سایر شهرها، سال گذشته برسر زبانها افتاد و چندی نیز پیگیری های سرویس مشکلات مردم روی این موضوع متمرکز شد.
پس از آنکه به نظر رسید این مشکل از سوی نهادهای ذیربط حل شده، ولی باز هم یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که کامنت خود را "از طرف تعدادي از تاكسيرانان جديد تهران" گذاشته، گلایه کرده که چرا این مشکل همچنان پابرجاست.
او در این مورد نوشته: خبر آنلاين عزيز قبلا هم درباره مشكلمان كه عدم بيمه تاكسيرانان جديد تهران بود در ميان گذاشتيم شما نيز لطف نموده وپيگير شديد ومسئولين قول مساعد دادند براي بيمه ولي هنوز بعد از حدود يكسال خبري نيست لطفا دوباره در اينمورد پيگيري بفرماييد انشالله كه اين مشكل بزرگ ما حل شود خدا يارونگهدارتون.
پیگیری های قبلی سرویس مشکلات مردم در سال گذشته منجر به این شد که پیشنهاد جدید تامین اجتماعی به تاکسی رانان داده شود. پیشنهاد این بود:  برای بیمه شدن، خودتان صددرصد حق بیمه را بپردازید.
پیش از آن هم سخنگوی دولت هم به سرویس مشکلات مردم گفته بود:  تامین اجتماعی باید بیمه تاکسیرانان را برقرار کند.

با وجود این پیگیری ها در فروردین ماه امسال میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در مورد سرانجام قطع بیمه رانندگان تاکسی گفت: با توجه به بدهی مالی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، در نهایت این سازمان بیمه‌ گذار، پرداخت سهم 50 درصدی که براساس قانون بر عهده دولت بود را قطع کرد و وقفه در بیمه تاکسیران‌ها ایجاد شد و با پیگیری‌های متعددی که سازمان تاکسیرانی تهران داشت و جلسات متعددی که با مقامات دولتی و کمیسیون‌های مختلف مجلس برگزار شد، سرانجام این چرخه دوباره حرکت خود را آغاز کرد.
به گفته او بحث اصلی در مورد قطع یارانه بیمه تاکسیران ها در سال 94 وجود داشت، ورود تاکسیران های جدید به چرخه حمل و نقل عمومی بودند که سعی شد باایجاد بسته های جدید این مشکل رفع شود.
بر این اساس دولت مجدد تعهد پرداخت حق‌السهم 50 درصدی خود را برای تاکسیران‌ها پذیرفت و این مشکل حل شد، البته باید برای بیمه تاکسیران‌ها توضیحاتی ارائه شود که این افراد بدانند که چه کاری باید انجام دهند.
به گفته مظفر، این بحث بیشتر راجع به رانندگانی است که دارای بیمه تأمین اجتماعی بودند ولی این بیمه را از طریق شرکت تعاونی تاکسیرانی و یا سایر شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی پیگیری کرده و حق بیمه خود را پرداخت می‌کردند و در این راه به دردسرهایی دچار شدند که اکنون روش مشخص و روشنی برای آن در نظر گرفته شده است.

براین اساس اگر تاکسیران به هر دلیلی نخواهد به شرکت تاکسیرانی مراجعه کند اما در عین حال امکان پیگیری بیمه خود را داشته باشد تمهیداتی اندیشیده شده تا تاکسیران مستقیما به شعب صادرکننده دفترچه مراجعه کند. فارغ از شرکت خصوصی، هر یک از تاکسیرانان می‌توانند از این به بعد به شعب تأمین اجتماعی که دفترچه بیمه‌اش را صادر کرده، مراجعه کنند و پول قدرالسهم خودشان را به آن شعبه پرداخت کنند در حالی که 50 درصد تخفیف دولت هم در همان شعب کارگزاری تعبیه شده است.
البته سوابق بیمه‌ای افراد به هیچ عنوان دچار مشکل نمی‌شود. یعنی اگر کسی به شعبه صادرکننده مراجعه کنند و از این به بعد بحث بیمه‌اش را مستقیم از بیمه پیگیری کند همه سوابقی که از گذشته داشته است به شعبه بیمه منتقل می‌شود.
طبق گفته مظفر تاکسیرانانی که از آذرماه سال 93 تا اردیبهشت سال 94 به ناوگان تاکسیرانی تهران پیوسته‌اند و اطلاعات بیمه‌ای خودشان را در شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی ثبت کرده‌اند اما دفترچه بیمه‌ای دریافت نکردند نیز می‌توانند به معاونت فنی شعب 5، 13، 16 و 29 شهر ری و شمیرانات تأمین اجتماعی مراجعه کرده و نسبت به انعقاد قرارداد فردی خودشان با بیمه از طریق آن شعبه اقدام کنند، طبعا پرداخت حق‌السهم 50 درصد دولت هم برایشان اعمال می‌شود و می‌توانند سریعا دفترچه بیمه خودشان را به صورت مستقیم از شعبه دریافت کنند. تاکسیرانان تازه واردی که به هر دلیلی بیمه نشده اند نیز می توانند درخوااست بیمه داشته باشند و با مراجعه به دفاتر شرکت‌های خصوصی نسبت به ثبت اطلاعات بیمه‌ای‌شان اقدام کنند در عین حال شرکت‌های خصوصی نیز که از طریق شعب این کار را دنبال می‌کردند نیز می‌توانند مثل سابق به شعب بیمه تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =