۱۲۰ هزار تن نهاده کشاورزی در همدان توزیع می‌شود

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان گفت: ناگزیریم برخی نهاده‌های کشاورزی را وارد کنیم و امسال نیز بیش از ۱۲۰ هزار تن نهاده کشاورزی در همدان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حسین فضلی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افرود: پدافند غیرعامل به معنای برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از غافلگیری است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت غذایی جامعه یکی از استراتژی‌های اساسی یک جامعه محسوب می‌شود چرا که نبود امنیت از نظر غذایی تبعات بسیار سنگینی دارد که برای همه محرز و روشن است و سبب هرج و مرج می‌شود.

فضلی با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به افزایش بوده و باید غذای مورد نیاز را تامین کرد گفت: با توجه به محدودیت منابع و خواسته‌ها و تنوع غذایی باید در زمینه تامین غذای مردم مدیریت مناسبی انجام داد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان با بیان اینکه نابودی منابع خسارت‌های بسیاری دارد که در نهایت به عدم توانایی در تولید غذای کافی منجر می‌شود گفت: عامل طبیعی همچون آب، خاک، خورشید، باران و نیروی کار از جمله عوامل موثر در تولید کشاورزی هستند.

وی به نژادی و به زراعی را از دیگر عوامل موثر در تولیدات بخش کشاورزی برشمرد و گفت: تمام کشورهای دنیا تغییرات ژنتیکی و به نژادی را در دستور کار قرار داده‌اند که ایران نیز باید این تغییرات را به روز کند و خوشبختانه هر ساله چند رقم جدید بذر معرفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان با اعلام اینکه 50 درصد تولید کشاورزی به عامل به‌ زراعی، 25 درصد عوامل به‌نژادی و مابقی عوامل طبیعی بستگی دارد عنوان کرد: به‌‌زراعی شامل مراحل کاشت، داشت و برداشت است.

وی با اعلام اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و توزیع نهاده و کود در زمان و با کیفیت مناسب را برعهده دارد گفت: سالانه 100 تا 120 هزار تن انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کودهای شیمیایی، غیرشیمیایی، بذور، دانه‌های روغنی و پایه‌های بذری توسط این شرکت تهیه، تدارک و توزیع می‌شود.

وی افزود: برخی نهاده‌ها منشا داخلی و برخی منشا خارجی دارند که از جمله نهادهای با منشا خارجی کودهای معدنی همچون سولفات پتاسیم هستند که باید از سایر کشورها خریداری شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =