قائم مقام ستاد سرشماری کشور گفت: استان یزد در زمینه سرشماری اینترنتی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، علیرضا زاهدیان در جمع مسئولان ستاد سرشماری استان یزد که در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه سرشماری اینترنتی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت، تصریح کرد: مرحله اینترنتی کار ماموران را تسهیل کرده است.
وی گفت: بعلت شرایط اقتصادی کشور و همچنین کمبود منابع مالی دولت، به این سو رهنمون شدیم تا سرشماری را به ترتیبی برنامه ریزی و اجرا کنیم که ضمن تحقق کامل اهداف سرشماری، بتوان هزینه های آن را کاهش داد.

زاهدیان تصریح کرد: یکی از راه های کنترل هزینه، انجام بخشی از کار بصورت اینترنتی بود که خوشبختانه با همکاری مردم این کار با مشارکت 46 درصدی مردم و با میزان مناسبی از پیشرفت همراه بود.

معاون مرکز آمار ایران گفت: کمبود منابع مالی باعث شد تا برآورد اولیه از ماموران که حدود 50 هزار نفر بود به 25 هزار نفر کاهش یابد.
وی گفت: لازمه کاهش تعداد ماموران، بهره گیری از ابزار اینترنت بود تا بخشی از خانوارها با مراجعه به سامانه سرشماری، خود کار مصاحبه را به انجام برسانند و از این طریق در مرحله حضوری و پیمایش به ماموران کمک شود.

این مقام مسئول ستاد سرشماری کشور در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت برگزاری سرشماری پرداخت و گفت: سرشماری ابزار متقن برای تصمیم گیران و برنامه ریزان کشور بشمار می آید.

زاهدیان برای نمونه گفت: سرشماری سال 65 موجب شد تا در سیاست های جمعیتی بازنگری شود و اگر آن سرشماری برگزار نشده بود، چه بسا امروز وضعیت جمعیتی کشور به گونه دیگر بود.
وی افزود: سرشماری کشاورزی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، چراکه با برگزاری آن، مسئولان ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی و... در جریان تولید کشور قرار می گیرند و می توانند درباره وضعیت تولید کشور تصمیم سازی کنند.

بر اساس اتاق کنترل مرکز آمار ایران، استان یزد با ثبت نام 197 هزار خانوار، جمعیتی حدود 650 هزار نفر و پیشرفت 58 درصدی جمعیت در سرشماری اینترنتی، توانست رتبه عالی را در این مرحله کسب نماید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =