۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۱

استیون اسپیلبرگ فیلم سینمایی «اسب کارزار» با موضوع جنگ جهانی اول را به عنوان پروژه بعدی خود در مقام کارگردان انتخاب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، استودیوهای دیسنی و دریم‌ورکس فیلم جدید کارگردان برنده اسکار را 10 اوت 2011 روانه سینماها می‌کنند.

«اسب کارزار» - یا «کهنه‌سرباز» - بر مبنای رمانی به همین نام نوشته مایکل مورپرگو همین طور نمایشی که بر مبنای آن روی صحنه رفت، ساخته می‌شود. اسپیلبرگ این فیلم را با همکاری کاتلین کندی، فرانک مارشال و رول گست تهیه می‌کند.

لی هال و ریچارد کرتیس فیلمنامه «اسب کارزار» را می‌نویسند. داستان در پسزمینه جنگ بزرگ روی می‌دهد و درباره دوستی استثنایی یک پسر با یک اسب است که از هم جدا می‌شوند، اما سرنوشت آنها در جریان جنگ جهانی اول به هم گره می‌خورد.

جنگ بزرگ یک سوژه طبیعی برای اسپیلبرگ است. او پیش از این جنگ جهانی دوم را در چند پروژه مورد بررسی قرار داده است. اسپیلبرگ در این حوزه فیلم سینمایی «نجات سرباز رایان» را کارگردانی کرد و مدیر تولید «گروه برادران» تولید شبکه کابلی اچ‌بی‌او و این اواخر پروژه «اقیانوس آرام» بود.

روند کاری اسپیلبرگ به شکلی است که معمولا همزمان چند پروژه را در نظر می‌گیرد و در نهایت از میان آنها یک کدام را انتخاب می‌کند. این بار او پروژه «روبوپوکالیپس» و فیلم زندگی‌نامه‌ای «گرشوین» را هم مورد توجه دارد.

اسپیلبرگ و استیسی اسنایدر پاییز پارسال حقوق «اسب کارزار» مورپرگو را از آن خود کردند. همان زمان اسپیلبرگ گفت از لحظه‌ای که کتاب را خواند از دریم‌ورکس خواست آن را فیلم کنند. او گفت: «قلب و پیام این داستان در هر کشوری قابل احساس است.»

«اسب کارزار» سال 1982 منتشر شد و یکی از نامزدهای اصلی جوایز معتبر ویتبرد بود. مورپرگو نویسنده آثار پرفروش است و بیش از 120 کتاب کودکانه در کارنامه دارد. این کتاب سال 2007 مبنای یک نمایش موفق نوشته نیک استافورد در نشنال تیه‌تر لندن شد که بعدها در وست اند هم روی صحنه رفت.

دریم‌ورکس حقوق اقتباسی سینمایی نمایش «اسب کارزار» هم را خریده است. اسپیلبرگ ماه مارس این نمایش را در لندن دید.

کارگردان 64 ساله برای فیلم‌های «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» دو بار برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان شده است.

کارگردان آمریکایی فیلم خانوادگی و سه‌بعدی «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار» را در مرحله پس از تولید دارد که 23 دسامبر 2011 اکران می‌شود.

ورایتی / 3 مه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =