مهر نوشت:کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال و جنوب که برای اولین بار این ماه حمل‌ونقل کالا بین روسیه و هندوستان را انجام داد، پیشنهادی از آلمان برای اتصال تجارت این کشور به ایران را دریافت کرده است.

اکونومیک تایمزنوشت، بنا به گزارش افراد مطلع در این زمینه، دویچه بان، یکی از شرکت‌های پیشروی آلمانی علاقه‌مندی خود به استفاده از این کریدور و حمل‌ونقل کالاها از اروپا به سمت ایران از طریق آذربایجان را اعلام کرده است.

توسعه این کریدور به هندوستان اجازه می‌دهد که به حمل‌ونقل کالاهایش نه‌تنها در مسیر روسیه بلکه رساندن آن‌ها به اروپا در مدت‌زمانی کمتر ازآنچه پیش‌بینی می‌کرد، بیندیشد.

کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال و جنوب(INSTC)،  کریدوری مبتنی بر حمل‌ونقل دریایی و زمینی به طول ۲۷۰۰ کیلومتر است که شامل شبکه‌ای طولانی از راه‌آهن، جاده و مسیر دریایی است و می‌تواند هزینه‌های تجارت بین هندوستان، روسیه، ایران، آسیای میانه و اروپا را تسهیل کرده و تجارت را با هزینه‌های کمتری به‌پیش ببرد.

دویچه بان دراین‌باره گفته است که انتظار می‌رود این کریدور، ارتباطی آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر را بین اروپا و جنوب آسیا برقرار کند. یک تحقیق در خصوص این کریدور که توسط فدراسیون انجمن‌های حمل‌ونقل در هندوستان صورت گرفته، نشان می‌دهد که کریدور بین‌المللی شمال و جنوب هزینه‌های تجارت را ۳ درصد بیشتر کاهش می‌دهد و در حدود ۴۰ درصد نیز کوتاه‌تر از راه‌های فعلی برای تجارت است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =