ایرنا نوشت: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دو وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

محمدجواد کولیوند درباره رای اعتماد به وزاری پیشنهادی دولت برای تصدی سه وزارتخانه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان اظهار داشت: این سه وزیر در مجلس گذشته معرفی شدند و سلطانی فر رای نیاورد و صالحی امیری نیز با توجه به اسناد و مدارک و بحث هایی که ایجاد شد و سپس شکایتی که وی از توکلی به دادگاه کرد و مسائل مختلفی که در دادگاه مطرح شد، سوء تفاهمات و شبهات درباره وی رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه مجلس هم به نوعی برای خود خط قرمزهایی دارد، تصریح کرد: ما نمی توانیم از بحث فتنه 88 خیلی ساده عبور کنیم، زیرا این افراد به دنبال براندازی نظام بوده اند و برخی دیگر نیز خواسته یا ناخواسته به دنبال آنها حرکت کردند که درباره احمدی دانش آشتیانی نیز این موضوع صدق می کند.

نماینده مردم کرج در مجلس اظهار داشت: فکر می کنم مجلس به آقای سلطانی فر بهتر اعتماد کند و درباره آقای صالحی امیری هم در روز رای گیری با برنامه ها و دفاعی که از خود خواهد کرد تاحدودی بتوان امیدوار به کسب رای اعتماد بود.

وی افزود: اما درباره آقای دانش آشتیانی فکر می کنم که مجلس به وی رای اعتماد نخواهد داد.

کولیوند در پاسخ به اینکه براساس سخنان شما، نظراتتان بیشتر براساس مواضع سیاسی افراد است تا جایگاه مدیریتی و تخصصی آنها، گفت: جایگاه، تخصص و مدیریت مانند دین و سیاست درهم تنیده اند.

وی با بیان اینکه نباید خط سیاسی استعمار که همان جدایی دین از سیاست است را پیگیری کرد، گفت: ما نظام ارزشی انقلابی داریم و هرفردی که پایه های این نظام را قبول دارد، می تواند سیاستمدار، متخصص و مدیر باشد.

وی خاطر نشان کرد: ولی فردی را پیدا کنید که نظام را قبول ندارد اما کرسی ریاست می خواهد، قطعا مردم دربرابر انتصاب چنین افرادی قضاوت خواهند کرد.

 هفته گذشته رئیس جمهوری پس از استعفای سه وزیر آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

قرار است جلسه رای اعتماد به این سه وزیر پیشنهادی فردا سه شنبه برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =