عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی گفت: هنوز در هیچ مرجعی مشخص نیست که تصمیم انتقال دانشگاه به استان البرز نهایی شده باشد و حتی وزیر علوم صحبت های نماینده کرج را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چندی سالی است که بحث های زیادی میان اعضای دانشگاه خوارزمی یا همان تربیت معلم سابق و مسئولان استان البرز و شهر کرج برای الحاق قدیمی ترین دانشگاه ایران به این استان وجود دارد، اما چندی پیش نماینده کرج خبر از نهایی شدن الحاق این دانشگاه داد و این منجر به اعتراض های زیادی توسط اساتید و دانشجو های این دانشگاه شد.

غلامرضا کریمی عضو هیات علمی و مشاور سرپرست دانشگاه خوارزمی در این رابطه به خبرآنلاین گفت: بحث الحاق دانشگاه به استان البرز از مدت ها قبل یعنی زمامی که مقامات استان البرز به دنبال ایجاد یک دانشگاه در کرج بوده اند وجود داشته. اما از آنجایی که طرح توسعه اکثر دانشگاه های تهران در کرج ایجاد می شد، این حرف خیلی معنایی نداشت که استان البرز بر موسساتی که طرح توسعه خود را در کرج برگزار کردند ادعای مالکیت کند.

او ادامه داد: با این وجود استاندار و نماینده های کرج با پیگیری های خود در مرحله اول به دنبال تقسیم دانشگاه بودند یعنی اینکه که پردیس کرج دانشگاه خوارزمی را به دانشگاه البرز تبدیل کنند و سپس هم به دنبال این بودند که کل دانشگاه خوارزمی را به کرج ببرند و تبدیل شود به دانشگاه استانی البرز.

استاد دانشگاه خوارزمی اما درباره زمان جدی شدن بحث الحاق دانشگاه عنوان کرد: از اواسط هفته گذشته دوباره این موضوع مطرح شد و دو روز پیش آقای کولیوند نماینده کرج، اعلام کرد که "بحث انتقال و مرکزیت دانشگاه خوارزمی از تهران به کرج نهایی شده نوعی این یک کار تمام شده است.

کریمی با اشاره به اینکه پس از شنیدن این خبر اعضای هیئت علمی بسیار نگران شدند و برخی از دانشجو ها در این رابطه در سطح دانشگاه تجمع داشته اند گفت: چرا این تصمیم بدون هماهنگی منبع مشورت یعنی دانشجو و اعضا هیات علمی گرفته شده است؟

او در رابطه با روال قانونی این اتفاق هم گفت: در واقع دانشگاه ما، دانشگاه تربیت معلم تهران بوده است و مصوبه مجلس هم در این رابطه وجود دارد. شورای عالی فرهنگی در سال 1391 دانشگاه تربیت معلم تهران را به دانشگاه خوارزمی تهران تغییر نام داد و یکی از پردیس های این دانشگاه در کرج است و مقامات البرز به دنبال این هستند که به نوعی دانشگاه خوارزمی به کرج منتقل شود.

او بیان کرد: البته هنوز در هیچ مرجعی مشخص نیست که تصمیم انتقال دانشگاه نهایی شده باشد و حتی امروز وزیر علوم صحبت های نماینده کرج را تکذیب کرد.

کریمی ادامه داد: استقلال دانشگاه ها ایجاب می کند که اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود حتما با اعضای هیئت علمی و دانشجو ها مطرح شود، اگر به صورت مخفیانه و پشته پرده برای 500 نفر از هیئت علمی، 13 هزار دانشجو و 1000 کارمند تصمیم گیری شود، اتفاقی خلاف شئونات دولت تدبیر و امید رخ داده است.

او در پایان گفت: ما مطمئن هستیم که انشاالله چنین تصمیمی عملیاتی نمی شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    15 1
    حالا برای چی اینقدر مهمه که یک دانشگاه را تکه پاره کنند و کل سیستم مدیریت آنرا بهم بریزند؟ رانتی در آن است؟
    • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
      3 1
      بله بنظر می رسد بدنبال 300 هکتار زمین دانشگاه خوارزمی در کرج هستند
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    15 2
    480 هکتار محوطه این دانشگاه در کرج است ، مسئولین کرجی دنبال ملک آن هستن نه خود دانشگاه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    4 1
    نه اساتید ، نه کارکنان نه دانشجویان با تغییر نام دانشگاه موافق نیستند.پس اصلا چرا باید این کار انجام شود؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    4 2
    ساختمان اصلی این دانشگاه تو تهرانه و مرکزیتش هم تو نهران حساب میشه تو کرج فقط پردیسش وجود داره که از پردیس تهران جدید تره
  • صادق IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 5
    اتفاقا کار درست و کارشناسی اینه که وقتی 80 درصد فضای دانشگاه در کرجه و کمتر 20 درصد در تهران، مرکزیت دانشگاه بره به کرج. درست اینه که تهران و کرج جدا بشوند تا با مدیریتی متمرکز و مستقر، دانشگاه درست مدیریت بشه. مدیران پروازی که دایم بین کرج و تهران در گردشند، نه به تهران می رسند و نه به کرج. لازمه مدیریت درست دانشگاه، تفکیک دو بخش تهران و کرجه.خوارزمی شده یه دانشگاه بزرگ تنبیل بی صاحب.تفکیک به آن زندگی می بخشه. دولت تدبیر بر تصمیم درست خود برای تفکیک، عمل کن و از مخالفان منفعت طلب و دنبال پز و پرستیژ، هراسان مباش.