یک نماینده مجلس دهم در اخطاری خطاب به پزشکیان نسبت به تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین هشدار داد و گفت که سایت‌های تروریستی و تجزیه‌طلب از این اقدام حمایت کردند و پزشکیان که بر کرسی ریاست این فراکسیون تکیه دارد،‌ پاسخ داد: جهت اطلاع بگویم این فراکسیون برای بحث قومیت نیست.

به گزارش خبرآنلاين، مرادي نماينده مجلس دهم در اخطار قانون اساسي خطاب به پزشكيان كه رياست مجلس را برعهده داشت گفت: اخطار بنده در مورد 19،20 و 84 قانون اساسي است. با توجه به اينكه تشكيل فراكسيون مناطق ترك نشين از سوي 100 نفر از نمايندگان خلاف اصول قانون اساسي ذكر شده است. چون در اين اصول آمده است،‌ملت ايران از هر قوم و قبيله اي باشند از حقوق مساوي برخوردارند و در اصل 84 آمده است كه هر نماينده در برابر همه ملت مسئول است.

وي افزود: مجلس صداي ملت است،‌اگر اين روند ادامه يابد دير يا زود بايد منتظر تقسيم بندي هاي ديگر در مورد ساير اقوام هم باشيم. ‌بعد از تشكيل اين فراكسيون متاسفانه تعداي از سايت هاي تروريستي و تجزيه طلب از تشكيل اين فراكسيون حمايت كردند،‌مراقب باشيد و به جاي قبيله گرايي به دنبال رفع محروميت و بيكاري براي كل اقوام موجود در كشور باشيم.

پزشكيان كه  رياست فراكسيون مناطق ترك نشين را بر عهده دارد،‌در دفاع از از تشكيل اين فراكسيون اينگونه پاسخ داد:« جهت اطلاع بگويم كه اين بحث براي قوميت نيست، ‌براي مناطق ترك نشين بودند كه جمع شدند. حالا در مورد اين  فراكسيون در هيئت رئيسه تصميم گرفته خواهد شد كه چگونه باشد. به هيچ وجه بحث خلاف قانون عمل كردن در اين اقدام وجود ندارد و آن را تكذيب ميكنم.»

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیس IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    54 43
    پزشکیان که بر کرسی ریاست این فراکسیون تکیه دارد،‌ پاسخ داد: جهت اطلاع بگویم این فراکسیون برای بحث قومیت نیست. .. اسمش که چیز دیگه ای رو ثابت میکنه..واقعا متاسفم..دو روز دیگه فراکسیون لک نشین ..فراکسیون کرد نشین..فراکسیون لر نشین و ... هم شکل میگیره حتما..
  • خام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    50 48
    با سلام اتفاقا" این کار صددرصد غلط وبوی ناخوشایندی دارد .اگر چه آقای پزشکیان نیت سوئی ندارند .بهتر است مقوله قومیت گرائی فراموش وفقط بر ایده ایرانی گری صرف تکیه شود.
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    41 47
    اخرش ترک و عرب و کرد و.... از هم جدا میکنن ایران تجزیه میشه اشتباه محض کارشون