معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در جلسه ستاد اربعین گزارش جلب مشارکت شهرستانهای استان را در میزبانی 30 هزار زائر البرزی دریافت کرد و بر ضرورت پیش بینی الزامات و بسترهای هر چه مطلوب تر این اجتماعی مذهبی تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،فتح الله حقیقی در جلسه هماهنگی مراسم اربعین حسینی و تدارک میزبانی 30 هزار زائر البرزی،از بسیج مسولان برای تمهید بسترهای این میزبانی در نجف اشرف و مشارکت در این اجتماع مردمی قدردانی کرد و گفت: تنها عشق به خاندان اباعبدالله الحسین (ع) این مشارکت فر اگیر را رقم زده است و باید از نهایت ظرفیت های موجود برای چنین حرکت های ارزشی بهره مند شد.
وی با اشاره به اینکه صنایع مستقر در این استان ظرفیت ویژه ای برای جلب و جذب مشارکت های مردمی است،افزود: در کنار تامین بسترهای اسکان زائران،شیعیان اسلام در این راهپیمایی مذهبی باید از حاشیه هایی که به تفرقه افکنی و تهدید و تحریک منتهی می شود پرهیز نمایند.
مراسم اربعین دستمایه افتراق نشود
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر دوری از سخنان آمیخته به افتراق تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی باید در کمال آرامش،اتحاد و وفاق برگزار شود.
حقیقی تامین امنیت زائران اربعین حسینی را امری مهم قلمداد کرد و افزود: کلیه تمهیدات برای اعزام،اسکان و بازگشت توام با امنیت زائران باید فراهم باشد.
شهرداری ها سهم خود را به ستاد عتبات واریز نمایند
معاون استاندار همچنین با تاکید بر لزوم تامین بسترهای این میزبانی دینی مذهبی، از شهرداران خواست تا سهم این مشارکت را بمنظور مهیا ساختن امکانات مورد نیازبه حساب عتبات عالیات واریز نمیایند.حقیقی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد استانی شهرداری کرج موظف به پرداخت سهم مشارکت خود شده است،افزود: 400 میلیون تومان سهم شهرداری کرج بوده است و انتظار می رود این مصوبه اجرایی شود و در کنار آن سازمان صنعت،معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی نیز به تعهدات خود عمل کند.
لزوم اطلاع رسانی گسترده به زائران
معاون استاندار همچنین تاکید کرد: صدا و سیمای استانی اطلاع رسانی خود را گسترده تر کرده و مردم را از روند ثبت نام در سامانه سماح آگاه نمایند.
حقیقی گفت: علاوه بر اینکه بسترهای خدمت رسانی به زائران اعم از مسائل بهداشتی و تغذیه باید مهیا باشد،زائران هنگام بازگشت از این سفر نیز نباید مشکلی داشته باشند.
تمهیدات امنیتی در مسیرها پیش بینی شود
اجرای طرح های امنیتی در مبادی عبور زئران از دیگر نکات طرح شده از سوی معاون استاندار بود.حقیقی با اشاره به قرارگیری البرز در محور تردد 13 استان کشور و ضرورت تسهیل در ترددها که بر عهده سازمان حمل ونقل و پایانه ها و پلیس راهور است،گفت:گزارش تمهیدات اندیشیده شده توسط نیروی انتظامی و سایر عوامل اجرایی به دبیرخانه ستاد اعلام شود.
بنا بر اعلام مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز،قرار است 500 روحانی از البرز،30 هزار زائر را همراهی نمایند.در طول مسیر برای زائران نمایشگاه عکس و پرده خوانی نیز پیش بینی شده است.شهرداری کرج با اعزام 200 نیرو و اختصاص200 دستگاه اتوبوس و سایر خودرو های خدماتی، اسباب تسهیل این سفر را فراهم می سازد.
بنا به اعلام مدیرکل حج و زیارت استان البرز از 780 هزار زائری که در سطح کشور از طریق سامانه ثبت نام کرده اند،16 هزار و 100 نفر از استان البرز، زائر این اجتماع مذهبی هستند.از آنجایی که البرز معین استان قزوین نیز می باشد تا کنون 2 هزارو 540 نفر از استان قزوین هم در این سامانه ثبت نام نموده اند.در این بین اتباع خارجی نیز با مراجعه به دفاتر کفالت می توانند حضور خود را در این اجتماع به ثبت برسانند.
در این نشست علاوه بر فرمانداران، نمایندگان اتاق اصناف،سازمان صنعت،معدن وتجارت، ادارات کل صدا و سیما،حج و زیارت،دامپزشکی و..نیز گزارش اقدامات و میزان جلب مشارکت های مردمی خود را در میزبانی 30 هزار زائر البرزی به معاون استاندار ارائه دادند.
استان البرز در شهر نجف اشرف، موکب «علی ابن ابیطالب (ع)» میزبان زائران این استان خواهد بود.بخشی از امکانات و نیازها با مشارکت دستگاه ها و خیرین تامین و در حال انتقال به عراق برای تجهیز موکب است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =