ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز گزارش داد: به دستور دادستان کل سوئیس , تحقیقات در زمینه جاسوسی سیاسی از هتل محل گفت وگوهای هسته ای ایران در ژنو , به علت نبود شواهد کافی, متوقف شد.

رویترز با انتشار خبری در این زمینه اعلام کرد که پرونده تحقیقات قانونی در این زمینه یک ماه بعد از به انجام رسیدن گفت و گوها باز شده بود.

طبق این گزارش ، دفتر دادستانی کل سوئیس صبح امروز /پنجشنبه/ اعلام کرد: علت توقف تحقیقات ؛ کافی نبودن شواهد در مورد عاملان این جاسوسی بوده است.

این دادستانی در اطلاعیه اش اشاره کرده است ؛ تحقیقات ثابت کرده است که تعداد مشخصی از کامپیوترهای هتل ' پرزیدنت ویلسون' ژنو شامل سرورها و کلاینت های آنها با شکلی از یک بدافزار آلوده شده اند.

این دادستانی تصریح کرد :' این بدافزار با هدف جاسوسی تولید شده است و اساسا برای جمع آوری اطلاعات از کامپیوترهایی که هدف این آلودگی قرار می دهد مورد استفاده قرار می گیرد'.

رویترز می افزاید: دادستانی کل سوئیس در ماه مه 2015 به دنبال آنکه یک بد افزار در کامپیوتر هتل مزبور کشف شد ؛ پرونده تحقیقات کیفری برای آن باز کرد.

رویترز افزود: یک منبع هم اعلام کرده است که این بد افزار در کامپیوترهای هتل ' پرزیدنت ویلسون' کشف شده است یعنی جایی که گفت و گوهای هسته ای ایران یک ماه قبل از کشف این بدافزار در این مکان جریان داشت. سرویس های اطلاعاتی سوئیس نسبت به وجود این بدافزار در کامپیوترهای هتل اخطار داده بودند.

دفتر دادستانی کل سوئیس اعلام کرد: به علت آنکه هیچ مدرک و شواهدی دال بر هویت عاملان این جاسوسی اطلاعاتی بدست نیامده است، روند کار تحقیقات را متوقف کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =