استان البرز پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید نرخ رشد بیکاری بالای 22درصد را تجربه می کرد، اما با تلاش های صورت گرفته در دولت اکنون و ایجاد 40 هزار شغل این رقم کاهش قابل ملاحظه ای داشته که با توجه به مهاجرپذیر بودن استان، تلاش ها برای ایجاد اشتغال پایدار ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری، سید حمید طهائی استاندار البرز گفت: ظرف 3 سال و 4 ماه از دولت تدبیر و امید بیش از 40 هزار اشتغال در استان ایجاد شده که نشان از عملکرد خوب دولت در البرز دارد.
وی افزود: آمار ملی در ارتباط با گروه فعال در جامعه نشان می دهد که البرز جزو استان های فعال است و درصد اشتغال ثابت است و گروه فعال افزایش پیدا کرده که نشان از بالا رفتن امید به زندگی در مردم است.
طهائی با اشاره به اهداف طرح های البرز برای سفر هیات دولت، گفت: اکنون اهتمام لازم برای حفظ اشتغال موجود در البرز وجود دارد و به جد درصدد افزایش فرصت های شغلی از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای برجام، انعقاد قرارداد با 12 شرکت خارجی است.
استاندار البرز اظهار داشت: در همین زمینه تعداد زیادی نیرو آموزش دیده و تکنولوژی های جدید وارد استان شده اند. در مقایسه با سایر استان ها در البرز اقبال زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد و به دلیل کمبود آب به دنبال راه اندازی صنایع کم آب بر و همچنین صنایع پاک هستیم.
وی پیش تر گفته بود که به استناد اسناد سازمان مدیریت استان و صنعت و معدن در سال جاری تعداد شاغلین افزایش می یابد.
استاندار البرز افزود: شاخص اشتغال در استان البرز در حالیکه در کشور 36.5 است به 38 رسیده است.
استاندار البرز گفت: این در حالی است که شاخص اشتغال در سه سال پیش 37 بوده و نرخ بیکاری در استان کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =