فواد ایزدی: پیروزی ترامپ، یک انقلاب سفید بود

یک کارشناس مسائل امریکا به خبرآنلاین گفت: پیروزی ترامپ در آمریکا نشان می دهد که یک بیداری و یک انقلاب سفید در آمریکا شکل گرفته است.


فواد ایزدی با اشاره به اینکه آقای ترامپ دو  شعار اصلی در این انتخابات داشت و بر آنها تاکید می کرد، افزود: یکی از این شعارها در زمینه سیاست خارجی بود و بر نقد جنگ عراق و دیگر جنگهای آمریکا متمرکز بود. او ادامه داد: ترامپ هزینه دولتهای آمریکا چه دموکرات چه جمهوری خواه را در جنگ های خارجی  مورد نقد قرار داده بود. جنگهایی که منتقدان زیادی در آمریکا داشت و  مسائل و مشکلات را در داخل آمریکا به شدت افزایش داده بود. مردم اعتقاد داشتند پولهای زیادی باید صرف اصلاح این مشکلات گردد تا مشکلات داخلی حل شود.

ایزدی ادامه داد: شعار دیگر در حوزه سیاست داخلی بود. این شعار این بود که واشنگتن و سیاست در آن فاسد است. ترامپ معتقد بود که اگر من رئیس جمهور شوم، می روم و واشنگتن فاسد را اصلاح می کنم. نظر او این بود که میلیاردر ها، سیاستمدارها را خرید و فروش می کنند و خود من هم قبل از ورود به انتخابات، سیاستمدارها را می خریدم و می فروختم. از این رو ادعا می کرد که من اگر رئیس جمهور شوم، چون می دانم سیستم چگونه کار می کند توانایی اصلاح آن را دارم.
هیات علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه این پیام آقای ترامپ در حوزه سیاست داخلی، مورد تایید اکثریت مردم قرار گرفت، افزود: به نظر می رسد نوعی بیداری را در امریکا شاهد هستیم.

ایزدی با اشاره به اینکه این موضوع را در ایران هم مطرح کرده ایم که سیاست در امریکا فاسد است و نباید به سیاستمدارهای امریکا اعتماد کرد، گفت: به نظر می رسد که این حرفها از زبان ترامپ توسط مردم امریکا پذیرفته شده است و به کاندیدایی رای دادند که این حرفها را می زند.
کارسناس مسائل آمریکا در پاسخ به این سوال که وعده های ترامپ تا حد می تواند عملی شود، گفت: ما با این نتیجه به نوعی در امریکا یک بیداری و انقلاب سفید را شاهد هستیم، اما اینکه ترامپ بعد از سر کار آمدن چقدر به قولهایش عمل کند و یا چقدر سیستم او را بتواند مدیریت کند موضوع دیگری است. دلیل پیروزی او در حقیقت سوار شدن بر موج نارضایتی مردم آمریکا بود.

49312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا.ع IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    45 3
    با سلام و احترام ، عرضم به حضورتون در ایران همین دقیقا همینطوری بود آقای محترم، دلیل پیروز شدن در حقیقت سوار شدن بر موجهای نارضایتیست
  • بدون نام ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    47 5
    تو كه خودتو سياستمدار مي دوني چرا پيش بيني غلط كرد
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    21 21
    جالب است افراد از دست یک سیستم فاسد به یک فرد فاسدالاخلاق و... پناه برده اند،
  • علی A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    استاد فود ایزدی یکی از بهترین استادان حوزه علوم سیاسی است و بی اغراق همه در علمیت ایشان او را می ستایند، آن که او را متهم به بی سوادی می کند بی شک خود بهره از علم یا ادب ندارد.