ایرنا نوشت: مفسر سیاسی آمریکا، پیروزی دونالد ترامپ در این دوره از انتخابات را نشانگر ضربه ای نژاد پرستانه بر پیکر کشور در حال تغییر آمریکا و واکنشی نسبت به باراک اوباما در مقام نخستین رییس جمهوری سیاهپوست این کشور توصیف کرد.

«ون جونز» مفسر سیاسی و یکی از مشاوران سابق باراک اوباما، نیمه شب سه شنبه در آستانه پیروزی ترامپ، انتخاب او به ریاست جمهوری کشورش را انتخابی برخاسته از گرایش های نژاد پرستانه در این کشور دانست و گفت: این پیروزی، واکنشی سفیدپوستانه علیه کشوری در حال دگرگونی، و تا حدودی هم، واکنشی علیه یک رییس جمهوری سیاهپوست بود.

جونز، بویژه 'کمپین تفرقه گرایانه' دونالد ترامپ را مورد حمله قرار داد و افزود: ترامپ پس از این پیروزی موظف است به همه مردم آمریکا این اطمینان خاطر را بدهد که او رییس جمهوری همه آنهایی هم خواهد بود که در طول این کمپین ها، آن ها را مورد توهین و بدزبانی قرار داده و از خود رانده است.

وی با ترسیم آینده ای تیره و تار در این کشور، گفت که پیروزی ترامپ موجب وحشت و دلهره بسیاری از دوستان و نزدیکان او در اقشار و گروه های مختلف نژادی و قومی در این کشور شده و آن ها را به فکر ترک آمریکا انداخته است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =