همایش "با سوگواران حرم..." در لاهیجان برگزار شد

معاونت سما لاهیجان و سیاهکل با هدف تبیین انقلاب خونین عاشورا و همچنین به منظور تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در ایام اسارت اهل بیت پیامبر عظیم الشان اسلام و به یاد مظلومیت زینب کبری (س) اقدام به برگزاری مراسم شب شعر عاشورایی «با سوگواران حرم» کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، در این همایش ادبی که با حضور فرماندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر لاهیجان،رئیس سازمان نظام مهندسی، معاونان دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و استقبال چشمگیر دانشجویان، اساتید، مردم این شهرستان و برخی شهرداران شرق گیلان برگزار شد، اساتید شعر استان گیلان شعرهای عاشورایی و آیینی خود را قرائت کردند.

جواد نجار تمیزکار در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد: "با برگزاری این شب شعر دو هدف را دنبال می کنیم؛ اول آنکه در تعظیم و تکریم قیام عاشورا کاری متفاوت ارائه نماییم و از زبان فاخر شعر به معرفی عاشورا بپردازیم و دوم انجام رسالت مهمی که این روزها بر عهده همه ما ست .یعنی تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم که امنیت و اقتدار کشور را مدیون جهاد و از خودگذشتگی آنانیم.زیرا دانشگاه بزرگ ترین مبلغ فرهنگ مقاومت برگرفته از فرهنگ ناب عاشوراست."

معاون سمای لاهیجان تقدیر از رزمندگان مدافع حرم و همچنین تمجید از خانواده شهدای مدافع حرم را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و افزود: "این مرکز آموزشی فرهنگی نیز بر خود وظیفه دانست که در حد توانش از «مردان بی ادعای» مدافع حرم تقدیر کند؛ چرا که این عزیزان حافظان امنیت نظام هستند و کیلومتر ها آن طرف تر از کشورمان از اعتبار، حیثیت نظام و اسلام دفاع می کنند و اگر امروز امنیتی داریم ومی توانیم کار علمی و پژوهشی کنیم ؛مدیون ایثار عزیزان مدافع حرم هستیم. "

فرماندار لاهیجان نیز در این مراسم در سخنانی ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت پیامبر و ایام عزاداری سالار شهیدان، امنیت را از نعمت های بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: "اگر امروز امنیت داریم و می توانیم به راحتی به زندگی عادی مان ادامه دهیم به برکت حضور افرادی است که از جان و مال زندگی شان گذشته اند و مشغول مبارزه با تروریست های تکفیری هستند. "

وی مدافعان حرم را مصداق واقعی مجاهدان فی سبیل ا... دانست و تقدیر از آنان را به نوعی فرهنگ سازی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: با تقدیر از این عزیزان می توانیم بهترین مبلغ ایثار و جهاد باشیم.

احمدی در ادامه سخنانش از کارکنان سما لاهیجان و سیاهکل و دست اندرکاران برگزاری این مراسم معنوی تقدیر نمود و از اینکه سما در برگزاری این مراسم پیشقدم شده ابراز خوشحالی کرد.

در این مراسم ادبی از خانواده شهید امیر رضا علیزاده اولین شهید مدافع حرم استان گیلان که فرزند یکی از اساتید سما لاهیجان بود و شهید سعید مسافر از دانشجویان دانشگاه آزاد و همچنین رزمنده دلاور مدافع حرم آقای علی ربیع پور که از مدیران دانشگاه آزاد است به صورت ویژه تجلیل شد.

قرائت دکلمه توسط فرزند شهید مدافع حرم امیر رضا علیزاده از حاشیه های به یاد ماندنی این مراسم بود که تاثیرگذاری خاصی داشت.

لازم به ذکر است که اسماعیل محمدپور، امیر فخر موسوی، رقیه آزاد نیا و مهران مهرانفر از جمله شاعرانی بودند در این همایش ادبی شعرخوانی کردند و در پایان نیز محسن نوان مقصودی مداح اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مداحی و روضه خوانی پرداخت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =