مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم گفت: مدول سوم تصفیه خانه شهرک صنعتی شکوهیه قم با ظرفیتی بالغ بر یک هزار متر مکعب ساخته می شود که با ظرفیت 2 هزارو 500 متر مکعبی مدول اول و دوم ظرفیت تصفیه خانه این شهرک به 3 هزارو 500 مترمکعب در شبانه روز می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، امیرطیبی نژاد روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در راستای تامین و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی استان و هم چنین افزایش سطح بهداشت و محیط زیست شهرک های صنعتی، احداث مدول سوم تصفیه خانه شهرک صنعتی شکوهیه در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان این که در حال حاضر مدول اول و دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی شکوهیه و همچنین طرح استحصال آب صنعتی از فاضلاب در این شهرک در حال فعالیت است افزود: براساس افزایش واحدهای تولیدی، توسعه مساحت این شهرک صنعتی و هم چنین افزایش روند فعالیت های واحدهای تولیدی این شرکت را بر آن داشت تا نسبت به توسعه تصفیه خانه شهرک اقدام کند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با سرعت عمل لازم و پیش بینی های صورت گرفته در زمان مناسب با انتخاب مشاور، فاز مطالعاتی این طرح به پایان رسیده است و با انجام مقدمات قانونی و انتخاب پیمانکار مرحله عملیاتی آن از ابتدای سال آینده آغاز می شود.
طیبی نژاد ورودی فاضلاب این شهرک صنعتی در حال حاضر را یک هزارو 200 مترمکعب پساب عنوان کرد و گفت: با توجه به فعال شدن ظرفیت راکد واحدهای صنعتی و راه اندازی واحدهای تولیدی جدید پیش بینی می کنیم حجم ورودی فاضلاب به تصفیه خانه طی سالیان آینده افزایش یابد لذا لازم است تمهیدهایی اتخاذ شود تا در آینده شاهد بحران و مشکلات زیست محیطی در سطح شهرک صنعتی شکوهیه نباشیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی گفت: خوشبختانه با اهتمام و تدبیر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مدیریت Hse شهرک های صنعتی استان قم فعال شده است و امیدواریم هر روز شاهد توسعه و حفظ بیش از پیش بهداشت و محیط زیست شهرک های صنعتی باشیم.
وی بر ضرورت توجه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قم به امر محیط زیست تاکید کرد و بیان داشت: از آنجایی که حفظ محیط زیست را وظیفه و تکلیفی بر دوش خود می دانیم و برغم محدودیت های منابع آبی در این استان ولی باید اعلام کنیم که میزان فضاهای سبز و درخت کاری سطح شهرک ها و نواحی صنعتی قم بیش از استاندارد کشوری است.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =