مهر به نقل از معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن نوشت: خط سوم راه‌آهن حومه‌ای تهران- گرمسار با تاخیر یک ماهه، آذرماه افتتاح می‌شود.

 درحالی که براساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی قرار بود خط سه راه‌آهن حومه‌ای تهران-گرمسار نیمه اول آبان‌ماه سال‌جاری افتتاح شود؛ اما تعویق در تخریب پل ۱۵خرداد ورامین و عدم بهسازی مسیر تردد جایگزین، تحویل پروژه را یک ماه به تاخیر انداخته است.

مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خط سوم مسیر تهران- گرمسار با رفع مشکل تقاطع پل ۱۵ خرداد، اتصال سراسری پیدا کرده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای اتصال سراسری مسیر گرمسار -تهران باید ابتدا مسیر تردد مردم ورامین فراهم و سپس پل ۱۵ خرداد تخریب شود تا از این طریق، شاهد گره ترافیکی در منطقه ورامین نباشیم.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به محدودیت اعتباری شهرداری، آسفالت مسیر جایگزین با هزینه ۲ میلیارد تومانی از سوی راه‌آهن صورت گرفت؛ در عین حال خط ۳ مسیر تهران- گرمسار آماده است و تنها در نقطه پل ۱۵ خرداد مشکلاتی وجود دارد که با عملیات دوهفته‌ای آسفالت مسیر و انجام تست مسیر، ماه آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

با اجرای خط ریلی تهران- گرمسار، شهر گرمسار از طریق راه‌آهن شهری به ورامین و بعد از آن، به شهرری متصل می‌شود. بر اساس برنامه، خط ۴ این مسیر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که به گفته مدیر پروژه این خط ریلی حومه‌ای، پروژه بیش از ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

 

3535

کد خبر 600653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    1 2
    مگر گرمسار چقدر جمعیت داره که براش 4 خط قطار کشیدید فقط چون زادگاه رییس جمهور سابقه؟