۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از مسخره کردن هشتگ‌های توئیتر تا فرار محققان هوش مصنوعی از کمبریج و آکسفورد

باهم مروری بر مهمترین اخبار فناوری اطلاعات در روز دوشنبه 24 آبان 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - با حمایت آشکار تیم کوک، مدیر اپل از کلینتون، گفته می‌شود اوضاع برای این کمپانی با پیروزی ترامپ وخیم خواهد شد و اولین فشار برای بازگرداندن کارخانه‌های اپل به امریکا به‌زودی آشکار خواهد شد.

شماره 2- سرزنش کردن فیس بوک به خاطر رواج فید خبری پیروزی ترامپ خشم برخی کاربران را برانگیخت.

شماره 3 - پاسخ مدیران سیلیکون ولی به درخواست پیشه‌ور، مدیر و کارآفرین مشهور که خواستار کشور شدن کالیفرنیا شده، چندان خوب نبوده است. این در حالی است که مدیران آی تی از ترامپ خوششان نمی‌آید و علیه وی و به نفع کلینتون در کمپین‌های انتخاباتی موضع‌گیری کرده بودند.

شماره 4 - تاکسی‌سرویس آنلاین Karhoo قبل از تعطیلی کامل به کاربران خود هر نفر 100 دلار رایگان برای استفاده از خدمات این کمپانی داده بود.

شماره 5 - فیس‌بوک سوئیچ شبکه‌ای به نام Backpack را ساخت تا رقیبی سرسخت برای سیسکو و جونیپر باشد.

شماره 6 - ایرلند علاقه‌ای به دریافت 13 میلیارد یورو مالیات از اپل را ندارد. کمیسیون اروپایی اپل را ملزم به پرداخت این رقم به ایرلند کرده درحالی‌که ایرلند اعلام کرده که این پول را نمی‌خواهد!

شماره 7 - اغلب محققان هوش مصنوعی از دانشگاه کمبریج و آکسفورد به کمپانی دیپ مایند، تحت مدیریت آلفابتِ گوگل، مهاجرت کرده‌اند و این موضوع باعث نگرانی مدیران آکادمیک شده است.

شماره 8 - آدام بین مدیر عملیات توئیتر از این کمپانی به‌صورت محترمانه اخراج شد تا آنتونی نوتو جای وی را بگیرد.

شماره 9- دعوای اروپا با فیس‌بوک بر سر اشتراک‌گذاری دیتای واتس اپ (واتس اپ متعلق به فیس‌بوک است) به‌جای باریک کشیده شده و فیس بوک موقتاً به اشتراک‌گذاری را متوقف کرده است.

شماره 10 - الکسیس اوهانیان مؤسس Reddit گفت هشتگ های توئیتر مسخره‌ترین چیزی است که تارخ وب به خود دیده است و مردم هنگام دیدن تلویزیون مجبور به تحمل کردن آن هستند.

(عکس خبر: موسس Reddit الکسیس اوهانیان)

 


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =