همایش «کارآفرینی و توسعه اقتصادی» در کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار می‌شود

رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش کارآفرینی و توسعه اقتصادی استان با حضور رئیس اتاق تعاون ایران در یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،لهراسب باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی، همایشی با همت اتاق تعاون و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار می‌شود اظهار داشت: هفته سوم نوامبر در جهان به هفته کارآفرینی مشهور بوده که در بیش از ۱۰۰ کشور برنامه‌های مختلفی با موضوع کارآفرینی برگزار می‌شود.
وی افزود: ایران نیز جزو کشورهای عضو کمپین جهانی کارآفرینی است و برنامه‌هایی نیز در سطح کشور در راستای ارج نهادن به فعالیت بزرگ کارآفرینان در هفته پایانی آبان ماه مصادف با هفته جهانی کارآفرینی برگزار می‌شود.

رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اتاق تعاون استان نیز با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همایشی را برای این هفته در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: رئیس اتاق تعاون ایران مهمان ویژه همایش کارآفرینی و توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.

باقری از حضور مسئولان ارشد استانی، نخبگان و کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش خبر داد و تصریح کرد: کارآفرینی در استان کهگیلویه و بویراحمد که از درجه توسعه یافتگی کمتری نسبت به بسیاری از استان‌های کشور برخوردار است، ارزش و منزلت بیشتری دارد که تقدیری هر چند کوچک از کارآفرینان استان می‌تواند آنها را به ادامه پیمودن مسیر دشوار فعالیت اقتصادی در استان دلگرم‌تر کند.

وی از آسیب شناسی علمی کارآفرینی و توسعه اقتصادی استان در این همایش خبر داد و تصریح کرد: در این همایش با حضور رئیس اتاق تعاون ایران، مشکلات و نواقص کارآفرینی به ویژه در حوزه تعاون توسط نخبگان استانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق تعاون استان به احیای اتاق تعاون در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و بیان کرد: تاکنون نامی از اتاق تعاون در استان نبود که تلاش خود را به احیای این اتاق به عنوان پایگاه تعاونگران و کارآفرینان این حوزه در استان معطوف کرده‌ام و حتی نسبت به هزینه از جیب شخصی برای توسعه این اتاق هم ابایی ندارم.

باقری از جلسه خود با رئیس اتاق تعاون ایران در تهران خبر داد و گفت: در این جلسه از عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران دعوت کردم که برای اولین بار به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند تا هم وضعیت استان را از نزدیک مشاهده کند و هم در جریان مشکلات تعاونی‌ها و راهکارهای نخبگان استانی برای توسعه فرهنگ تعاون قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی تابعی از کارآفرینی است، اظهار داشت: توسعه اقتصادی استان نیز در گرو توسعه کارآفرینی است که با توجه به اهمیت کارآفرینی و قرار گرفتن در هفته جهانی کارآفرینی همایشی در این زمینه در استان تدارک دیده شد.

رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این همایش با عنوان «کارآفرینی و توسعه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد»، روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه از ساعت ۱۳ در سالن کتابخانه آیت الله ملک حسینی (ره) شهر یاسوج، آغاز به کار می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 601011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =