۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۸

ایرنا نوشت: مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه گفت:صدور روادید اربعین در دفاتر صدور ویزا تقریبا به روز شده است که این مهم، از تلاش شبانه روزی دست اندرکاران حکایت دارد، زیرا بیشتر متقاضیان، روادید خود را دریافت کرده اند.

علی چگینی شامگاه دوشنبه در مرز شلمچه در بازدید از روند تردد زائران رابعین حسینی به خبرنگاران رسانه ها گفت:در اهواز از کنسولگری عراق بازدید شده و ضمن بررسی مشکلات، با سرکنسول صحبت کردم و همکاران سازمان حج و زیارت و دیگر دست اندرکارتان نیز در تلاشند تا برخی مشکلات زائران عازم عتبات عالیات در اسرع وقت رفع شود.

وی با تاکید بر لزوم تهیه روادید و تاکید همه مسئولان ایران و عراق بر تهیه آن، افزود: امکان تهیه روادید برای متقاضیان فراهم بوده و در سریع تری زمان نیز صادر می شود.

چگینی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرف عراقی نیز بر ورود زائران به کشورشان با روادید تاکید دارد، افزود:دستگیری در کمین افرادی است که بدون روادید از مرز عبور کنند، لذا به زائران توصیه می کنیم که برای جلوگیری از مسائل ناخوشایند و بروز مشکل، حتما روادید تهیه کنند.

مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه همچنین با تجلیل از اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در شلمچه در راستای ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات، افزود: موکب داری نیز رسم زیبایی است که این روزها در مسیر تردد زائران اربعین برگزار می شود.

 

180 هزار ویزا در خوزستان صادر شده است

چگینی با بیان همکاری مطلوب طرف ایرانی و عراقی در راستای صدور روادید برای متقاضیان، گفت:دو طرف آمادگی دارند تا با همکاری دو جانبه هیچ متقاضی بدون روادید نمانند.

وی با بیان دستگیری چندین زائر در کربلا و بروز مشکل برای آنان و وزارت خارجه، تاکید کرد:با توجه به شرایط عراق، زائران عتبات عالیات حتما گذرنامه و روادید داشته باشند.

مدیرکل امور کنسولی وزارت خارجه در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه با توجه به حجم بالای کار، مشکلاتی نیز در روند صدور روادید زائران عتبات عالیات وجود دارد، افزود:با بهره گیری از تجربه سال های پیش، این مشکلات به حداقل رسیده است.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

بر اساس پیش بینی ها حدود یک میلیون زائر در اربعین امسال از مرز شلمچه تردد می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 601029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =