به گزارش خبرآنلاین، گوگل و فیسبوک هر دو متهم شدند که در طول کمپینهای انتخاباتی و بهخصوص در شب انتخابات در نتایج خود اخبار جعلی را در ردههای بالای نتایج خود نمایش دادهاند که توانسته نتایج انتخابات را تحت تأثیر خود قرار دهد.
فیسبوک ضمن رد این اتهام اعلام کرد با ایجاد مانع تجاری جلوی سایتها و اخبار جعلی را خواهد گرفت. درواقع این دو کمپانی قرار نیست الگوریتم سرچ خود را تغییر دهند بلکه قصد دارند راههای افزایش کلیک روی اخبار جعلی که از طریق شبکه تبلیغات فیسبوک و گوگل را ببندند.
درواقع با ممانعت از فروش فضای تبلیغاتی به این گونه سایتها میخواهند جلوی توسعه و گسترش اخبار دروغین و جعلی را بزنند.
5656
سایتهای منتشرکننده اخبار جعلی در طول انتخابات آمریکا باعث شدند تا غولهای فناوری مانند فیس بوک و گوگل مبارزه جدیدی را علیه آنها آغاز کنند.
کد خبر 601100
نظر شما