۴۵۰۰ مربی حق التدریسی فنی حرفه‌ای تعیین تکلیف می‌شوند

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تبدیل وضعیت مربیان حق التدریسی آموزش فنی و حرفه ای کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدامین سازگارنژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران ارومیه ای گفت: یکی از دلایل مهم در ایجاد شکاف بین دانشگاه و بازارکار، اندک بودن سهم آموزش های مهارتی در کشور است و هم اکنون در بودجه ۴۰هزار میلیاردی آموزش کشور، تنها ۱.۲درصد به آموزش مهارت اختصاص دارد.

وی افزود: امروزه مهارت آموزی و کسب مهارت برای یک جامعه پیشرفته بسیار مهم و ضروری تلقی می شود و باید به آن بعنوان یکی از ارزش های مهم توجه ویژه شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: تصمیم گیران باید برای این نیاز ملی نگاه حمایتی بهتری داشته باشند و در برنامه ششم توسعه باید سهم بیشتری به آن اختصاص دهند.

سازگارنژاد گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای تقویت آموزش و مهارت آموزی جامعه تعاملات خوبی با پادگان ها، زندان ها، دانشگاه ها، شهرداری ها و ... داشته است و هم اکنون توانسته سهم مناسبی در پر کردن خلاء نبود مهارت در بین حاضرین در بازارکار داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون نزدیک به ۱۵هزار پرسنل در سازمان مشغول فعالیت هستند که در این بین ۴۵۰۰ نفر بعنوان مربی حق التدریسی وجود دارد که در نشستی با کمیسیون آموزش مجلس، قرار شد بزودی وضعیت آنان تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: مرکز فنی و حرفه ای آذربایجان غربی هم در این راستا تعاملات خوب و سازنده ای با ارگان های مختلف بالاخص شهرداری داشته و اکنون وضعیت استان را مطلوب ساخته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان تصریح کرد: تفاهم نامه ای با صندوق کار افرینی امید در جهت اختصاص تسهیلات و حمایت از افراد کارافرین منعقد شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 602181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =