دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی سرویس بهداشتی، 19 نوامبر 2016 (برابر با 29 آبان ماه)، گفت: هر ساله رقمی معادل 260 میلیارد دلار صرف اثرات ناگوار دفع غیر بهداشتی فاضلاب و مصرف آب آشامیدنی ناسالم می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل  از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد - تهران، 'بان کی مون' در پیام خود به مناسبت روز جهانی سرویس بهداشتی تاکید کرد که این روز درصدد افزایش آگاهی و ترغیب به اقدام برای حل بحران نبود سرویس بهداشتی، یعنی موضوعی است که معمولا در پس پرده موانع پنهان مانده و مورد غفلت واقع شده است.
وی در ادامه این پیام یادآور شد: موضوع سال جاری بر 'سرویس بهداشتی و مشاغل' و تاثیر رعایت اصول بهداشتی و یا رعایت نکردن آن بر محیط کار و معیشت تمرکز دارد.
در پیام بان کی مون آمده است: سرویس های بهداشتی نقش مهمی در ایجاد اقتصاد قوی دارند و کمبود آن در محل کار و خانه نتایج ناگواری به بار می آورد که شامل ضعف در سلامت است و در نهایت منجر به غیبت از کار، کاهش تمرکز، خستگی و کاهش بهره وری می شود.
بنا به اعلام دبیرکل سازمان ملل متحد، حدود 17 درصد از مرگ و میرهای ناشی از محل کار از راه انتقال بیماری در محیط کار رخ می دهد.
بان کی مون در پیام خود خاطرنشان کرد: دسترسی به آب، سرویس بهداشتی و بهداشت، رشد اقتصادی را تسریع می بخشد و هر یک دلار سرمایه گذاری برای تامین آب و سرویس های بهداشتی، صرفه اقتصادی معادل چهار دلار خواهد داشت.
وی ابراز تاسف کرد که هنوز دستکم، دو میلیارد و 400 میلیون نفر در سراسر جهان از دسترسی به سرویس های بهداشتی محرومند و برای بقا، زنده نگه داشتن فرزندان و ساخت آینده ای بهتر، مبارزه می کنند.
دبیرکل سازمان ملل در این پیام، سرمایه گذاری در ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب را به خصوص برای زنان و دختران امری مهم تلقی کرد که در نتیجه آن بتوانند امکانات اختصاصی، پاکیزه و امن داشته باشند و دوران قاعدگی یا بارداری ایمنی را سپری کنند.
وی در قالب آرمان ششم توسعه پایدار، از جامعه بین المللی دعوت کرد تا سال 2030 دسترسی به سرویس های بهداشتی، تضمین شود و تاکید کرد: اجرای این قانون ابتدایی حقوق بشر- حق دسترسی به آب پاکیزه و سرویس بهداشتی- نه فقط برای مردم که برای کسب و کار همچنین اقتصاد نیز مهم به شمار می آید پس بگذارید با هم به سوی دنیایی گام برداریم که در آن، همه در هر جا از بهداشت شایسته و برابر برخوردار باشند.

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 602455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    واقعا چی بگم روز جهانی سرویس بهداشتی داریم ولی روز پسر نداریم