یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون از رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر خبر داد.

یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون با اشاره به اینکه ائتلاف جدید سبب خروج ائتلاف ها از حالت بی حرکتی شد تاکید کرد: دو ائتلاف درباره معرفی نامزد مشترک برای تصدی نخست وزیری به نتیجه خواهند رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کمال الساعدی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه درباره تازه‌ترین تحولات عرصه عراق گفت: ائتلاف جدید بین فهرست دولت قانون با ائتلاف ملی سبب تسریع در تشکیل ائتلاف های دیگر شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که ائتلاف جدید چیزی را حل نکرده است چرا که اختلاف آنها درباره نامزد نخست وزیری بوده که تاکنون نیز باقی است گفت: وجود اختلاف ها مساله طبیعی است و شامل ساز و کارها و معرفی نامزد برای تصدی نخست وزیری است.

کمال الساعدی تصریح کرد: ائتلاف ملی با نامزدی نوری المالکی برای تصدی نخست وزیری مخالفت نکرده و به ما نگفته که مشکل فقط وجود نوری المالکی است آنها نیز ممکن است نامزد خود را برای نخست وزیری معرفی کنند و در نتیجه در نهایت درباره مساله نامزدی برای نخست وزیری به توافق برسیم.

وی گفت: تاکنون درباره ساز و کارهای نحوه انتخاب نخست وزیر و اینکه آیا با توافق یا با رای‌گیری در این باره عمل کنیم یا خیر اما به جرات می توانم بگویم که به نتیجه خواهیم رسید.

وی درباره احتمال جدا شدن برخی احزاب و گروه ها از ائتلاف ملی و پیوستن آنها به ائتلاف العراقیه به ریاست ایاد علاوی گفت: هرگونه مذاکره بین ما و العراقیه یک ضرورت است اما احتمال اینکه بخشی از ائتلاف ملی از آن جدا شود و به العراقیه ملحق شود بسیار بعید است.

کمال الساعدی درباره احتمال دیدار نوری المالکی با ایاد علاوی نیز گفت: اصولا هیچ مانعی وجود ندارد و تاکنون مالکی هیچگونه مخالفتی با دیدار و گفتگو با ایادعلاوی نکرده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =