استاندار البرز بیمه طیور توسط اداره کل دامپزشکی و تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی این مرکز را به منظور پایش دائمی سلامت و پیشگیری از شیوع آنفولانزای پرندگان ضروری اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، پرونده شیوع آنفولانزای پرندگان که همه ساله در فصل زمستان و همزمان با جابجایی پرندگان وحشی باز می شود، امروز با حضور سیدحمیدطهائی استاندار البرز تشکیل جلسه داد.
وی در این نشست مرتبط با امر سلامت در استان گفت: بیمه تکمیلی طیور یکی از ضروریاتی است که به کاهش عوارض ناشی از این بیماری کمک شایانی خواهد داشت و طبق مصوبه این جلسه توسط اداره کل دامپزشکی استان اجرایی خواهد شد.
طهائی گفت: تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی و پایش دائمی طیور نیز باید به زودی انجام پذیرد.
استاندار البرز با اشاره به اینکه محیط زیست مجوزشکار حیوانات و پرندگان را صادر می کند،افزود: امسال 550 پروانه در این زمینه صادر شده بود که با توجه به آغاز فصل جابجایی پرندگان این پروانه ها باید باطل شده و محیط زیست اجازه تخلف در این زمینه را ندهد.
طهائی ادامه داد: آموزش بهداشتی فعالان عرصه دامپزشکی بمنظور توسعه بهداشت و سلامت جامعه امری ضروری است چرا که می تواند دامداران و مصرف کنندگان را از خسارات ها مصون دارد.
وی افزود: شهروندان نیز با رعایت توصیه های بهداشتی در مصرف گوشت و تخم مرغ از ابتلا به این بیماری ویروسی پیشگیری کنند.
استاندار خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای مبارزه با آنفولانزا همچون؛ دادگستری،نیروی انتظامی،جهاد کشاورزی با حضور فعال و خستگی ناپذیری که داشتند و علی رغم آنکه استانهای اطراف گرفتار این بیماری بودند موفق عمل نمودند و امیدمی رود با تمهیدات اندیشیده شده سالجاری نیز در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =