ایرنا نوشت: دادگاه جنایی ویژه عربستان امروز /سه شنبه/ جلسه محاکمه 13 شهروند زن این کشور را به اتهام انجام تظاهرات و مخالفت با برخی اقدامات دولت و نیز توهین به تصاویر محمد بن نایف ولیعهد این کشور برگزار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به گزارش روزنامه سعودی المدینه، دادگاه جنایی ویژه ریاض، دومین جلسه محاکمه 13 شهروند زن این کشور را به اتهام انجام فعالیت های مدنی برگزار کرد.

اولین جلسه محاکمه این زنان، دو هفته پیش بدون حضور آنها برگزار شد. دومین جلسه محاکمه نیز با حضور چهار وکیل از سوی این زنان و در غیاب 9 تن دیگر برگزار شد.

المدینه نوشت: دادگاه این زنان را به تلاش برای ایجاد فتنه و آشوب در جامعه متهم کرده که سعی داشتند از مسائل مربوط به افراد بازداشت شده در زمینه فعالیت ها مدنی برای پیشبرد برخی اقدامات خود در کشور بهره برداری کنند.

نماینده دادستان کل عربستان اتهامات وارده به این زنان را مشارکت در تظاهرات ضد دولتی و ضد نیروهای امنیتی عنوان کرد.
به ادعای نماینده دادستان، این زنان شعارهایی علیه نظام سعودی ها سر دادند که منجر به ایجاد فتنه و آشوب در کشور شده است.

دادستان کل از دادگاه خواسته که این افراد با توجه به شواهد ارائه شده، محاکمه و به سختی مجازات شوند و از سفر به خارج از کشور منع گردند.

دادگاه عربستان همچنین از وکلای این زنان خواست که متهمان به طور حضوری در دادگاه حاضر شوند.

بر اساس این گزارش، پیشتر دادگاه شهر القصیم عربستان جلسه ای برای این پرونده تشکیل داده بود اما ضمن باطل کردن حکم، پرونده این افراد به دادگاه جنایی ویژه تحویل داد.

عربستان سخت ترین محدودیت ها را علیه زنان در این کشور در عرصه های مختلف اعمال کرده است. زنان در این کشور حق حضور یا اظهار نظر در بسیاری از عرصه های اجتماعی را ندارند.

با این همه، گشایشی اندک در وضعیت زنان در عربستان در دوره زمامداری ملک عبدالله پادشاه وقت این کشور به وقوع پیوست و وی زمینه ورود زنان به مجمع مشورتی را در سال 2013 فراهم کرد.

وی همچنین اعلام کرد که زنان برای اولین بار می توانند رای بدهند و نامزد انتخابات شوراهای شهر بشوند.

زنان سعودی به رغم محدودیت های پیش روی خود، از مبارزه برای احقاق حقوق شان دست نمی کشند و به طرق مختلف خواسته هایشان را مطالبه می کنند.
49312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =