از این کتاب، آخرین نوشته، یعنی تپه‌های لاله سرخ از همه شیرینتر و دقیقتر است. نوشته‌ی شهید هم که طلوع دوباره نام گرفته، عطر شهادت و اخلاصش محسوس است .. و هر سه نوشته یادبودهای با ارزش از جنگ و ایثار هشت ‌ساله است...

به گزارش خبرآنلاین، رهبر انقلاب که همواره بر کتاب خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور تاکید داشته و دارد، خود از کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای کشور محسوب می‌شود که در تمام حوزه‌های نشر، مطالعاتی دارد. ایشان در پیامی به مناسبت آغاز هفته کتاب در سال 72 تصریح کرد: با تلخى باید اعتراف کنیم که رواج کتاب و روحیه‌ کتابخوانى در میان ملت عزیز ما که خود یکى از مشعل‌داران فرهنگ و کتاب و معرفت در طول تاریخ پس از ظهور اسلام بوده است، بسى کمتر از آن چیزى است که از چنین ملتى انتظار مى‌رود و این پدیده نیز مانند بیشتر پدیده‌هاى ناگوار در کشور ما، نتیجه‌ فرمانروایى پادشاهان و فرمانروایان ظالم و فاسد و بى‌فرهنگ و بى‌سواد بر این کشور در دویست سال گذشته است.

در دورانى که برخى ملت‌هاى دیگر به سوى دانش و پژوهش و معرفت روى آورده بودند، ملت کهن و با استعداد ما در زیر سلطه آن انسان‌هاى پلید و خودپرست و زورگو و نااهل، از دانش و معرفت دور ماند و در دوره‌ اخیر که حکومت دست‌نشانده و فاسد پهلوى همه‌ کارها را برابر خواست بیگانگان و دشمنان این ملت و به زیان این ملت انجام مى‌داد، نه تنها تلاشى براى ترویج کتاب و کتابخوانى نشد بلکه با ایجاد سرگرمى‌هاى ناسالم و دامن زدن به آتش غرائز جنسى در میان جوانان، این ضرورت فورى و فوتى را هرچه بیشتر، از میدان دید و توجه مردم، بیرون راندند و در یکى از بهترین دوران‌هایى که شرائط جهانى، دگرگونى‌هاى اساسى در وضع نابسامان ملت ایران را بر مى‌تافت، ملت مظلوم ما را از آن محروم ساختند و کار را به آن‌جا رساندند که برابر گزارش‌هاى همان روزگار، در شهر تهران و برخى شهرهاى دیگر، شماره میخانه‌ها بیش از شماره‌ کتابخانه‌ها و کتابفروشى‌ها و یا چند برابر آن‌ها بود!

بنابر گزارش خبر، رهبر انقلاب در سال 70 کتابی با عنوان «تپه‌های لاله سرخ» را خوانده و در حاشیه آن یادداشتی را نوشته‌ است. این کتاب را «حجت ایروانی، شهید سید محمدرضا فیض و غلامرضا نباتی» از سوی سوره مهر منتشر کردند.حجت ایروانی از دیده‌بانان توپخانه در سال‌های جنگ بوده که خاطرات خود را در کتاب‌های؛ «تپه‌های لاله سرخ»، «آلواتان»، «آتش به اختیار» و «دیده‌بان» روایت کرده است.

سوره مهر که به احتمال زیاد کتاب مذکور را دیگر تجدید چاپ نکرده است امسال کتاب «دیده‌بان» این نویسنده را به نمایشگاه بیست‌وسوم آورده است. 

خبرآنلاین تا پایان هفته هر روز کتابی را به پیشنهاد رهبر انقلاب معرفی می‌کند، یافتن، خرید و مطالعه‌اش با شما!

دست خط رهبری برای کتاب لاله ها

در یادداشت رهبر انقلاب برای این کتاب می خوانیم:

از این کتاب، آخرین نوشته، یعنی تپه‌های لاله سرخ از همه شیرینتر و دقیقتر است. نوشته‌ی شهید هم که طلوع دوباره نام گرفته، عطر شهادت و اخلاصش محسوس است .. و هر سه نوشته یادبودهای با ارزش از جنگ و ایثار هشت ‌ساله است. در نوشته‌ی حجت ایروانی کوشش پرمرارت و تحمل ‌طلب نیروهای دیده‌بان بخوبی تشریح شده است. خدایا بهترین پاداش خود به صالحان را به این جوانان پاک عطا کن .. و ما را نیز از آن عشق و اخلاص سهمی عنایت فرما آمین.
14/12/70

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =