شاهمرادی مطرح کرد: صادرات محوری،ارز آوری و ایجاد ارزش افزوده رکن اصلی صنعت استان البرز

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز گفت: هدف اصلی صنعت ، تولید است تا در مرحله اول کالاهای مورد نیاز کشور را تولید و سپس با رویکرد صادرات محوری ، برای کشور ارز آوری و ارزش افزوده ایجاد کند که با این تفکر نیز می توان اشتغال پایدار بوجود اورد چرا که این رویکرد تنها راه کاهش نرخ بیکاری در استان البرز است.

به گزارش خبرآنلاین: وی با بیان اینکه توجه به امر آموزش انکار ناپذیر است و هر صنعتی در هر مرحله از رشد خود نیاز به بهره گیری از این آموزش هاست اعلام کرد : شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در این زمینه مصمم است تا حوزه آموزش صنایع را در استان فعال کند و هر مجموعه صنعتی در هر بخشی می تواند با ارائه در خواست خود از این آموزش ها استفاده کند.
شاهمرادی ادامه داد : همواره بر این سیاست استواریم که انتخاب صنایع و درخواست مجوز ها با دقت بسیاری انتخاب شده و برای هر فعالیت مجوز صادر نکنیم. این یکی از راهکار های ما برای ماندگاری صنایع در حوزه تولید و ارائه خدمات است و با این رویه حمایت و پشتیبانی از صنایع نیز آسانتر اتفاق می افتد.
وی در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد : عرصه صنعت عرصه رقابت است و باید در صحنه رقابت های بین المللی در ارائه کالا و خدمات مزیت های رقابتی بوجود اورد . صد برند برتر کشور در این استان قرار دارند و شرایط صنعتی استان در جایگاه ایده ال و مورد قبولی قرار دارد به طوری که البرز به عنوان تنها قطب تولید داروهای نانو ، در صنعت دارویی کشور و در بین دیگر کشور ها مطرح است.
شاهمرادی افزود : جذب سرمایه گذاری خارجی نیز در اهداف ما ذکر شده و خوشبختانه در این حوزه در رده نخست جذب سرمایه گذاری خارجی در بین دیگر استان ها قرار داریم . جذب سرمایه گذاری در استان با هدف توسعه صنعتی و با پیش شرط مشارکت در تکنولوژی صورت می گیرد اما با مهندسی معکوس و مجدد و تقویت بخش های تحقیقات و توسعه صنایع، تکونولوژی را بومی سازی می کنیم.
وی با اشاره به اینکه اهرم های حمایتی بسیاری برای واحد های صنعتی دارای مشکل تعریف شده و اهتمام ویژه ای برای چاره اندیشی حل مشکلات انها و آسیب شناسی دلایل تعطیلی برخی دیگر وجود دارد اذعان کرد : در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان و با فراخوان عمومی در بین صنایع بسیاری از واحد های غیر فعال و راکد در طرح پایش صنعتی استان مشارکت کردند و با مشارکت بخش خصوصی و با محوریت شرکت شهرک های صنعتی استان این مجموعه ها مورد حمایت قرار خواهند گرفت که البته باید منایع بانکی در اختیار، با شرایط خاصی پرداخت شود چرا که سود 18 در صدی برای صنایعی که در استانه راه اندازی مجدد و نیازمند حمایت هستند مناسب نیست.
نادری معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی نیز در ادامه صحبت های شاهمرادی افزود : سامانه ای در این خصوص تعریف شده که تا کنون 664 واحد صنعتی دارای پروانه و جواز در ان ثبت نام و از این تعداد 412 واحد مصوبه اخذ تسهیلات در یافت کرده اند . 470 میلیارد تومان سهم استان البرز از طرح رونق تولید بوده که در این راستا 103 واحد موفق به دریافت 168 میلیارد تومان تسهیلات شده اند .
شاهمرادی در پایان صحبت های خود حوزه بازاریابی و فروش کالا ها رو حلقه مفقوده صنعت عنوان کرد و نگاه تخحصی به این حوزه را ضروری دانست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =