تمامی مطالبات مردم به حق و قابل پیگیری است و ما به تمامی جوانب توجه داریم به طور مثال در حفظ و حراست از باغ سیب مهرشهر مذاکرات بسیاری با دولت صورت گرفت و بیش از هر موضوعی بر آن پافشاری داشتیم که خوشبختانه بودجه ای نیز برای حفظ آن در این سفر اختصاص داده شد.

به گزارش خبرآنلاین: استاندار البرز با بیان این مطلب ادامه داد: باید روحیه امید به جامعه و افکار عمومی منتقل شود چرا که دولت نیازمند حمایت افکار عمومی است .
وی در جمع خبرنگاران گفت : از سال 92 تا 95 میزان اعتبارات استان در حوزه انرژی و گاز به ترتیب 77 ، 233 و 430 درصد افزایش یافته است و همچنین ضریب گاز رسانی شهری از 69 به 99 درصد و ضریب گاز رسانی روستایی از 63 به 81 درصد رسیده است و در مذاکراتی که صورت گرفته و با قول مساعد وزارت نفت ، 53 روستای استان نیز به شبکه گاز رسانی متصل خواهد شد.
طهایی ، مشکل آلودگی هوا در استان را مهم و حیاتی عنوان کرد و اظهار داشت : برای حوزه آلاینده های محیط زیست و با دستور مستقیم رییس جمهور دو ماه سرد در فصل زمستان که از مازوت در نیروگاه منتظر القائم فردیس از مازوت استفاده می شد زین پس با گاز طبیعی ادامه کار خواهد داد تا از میزان آلاینده های استان کاسته شود.0
وی با اشاره به اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در یک سال اخیر 373.6 میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی و خصوصی صورت گرفته که تا پایان سال به 517 میلیارد تومان خواهد رسید اذعان داشت : در مقایسه بودجه مصوب سالیانه دولت برای استان باید بگویم که 995 میلیارد تومان بودجه مصوب سفر استانی چهار برابر بودجه جاری عمرانی استان و رقم قابل توجه و بسیار عالی است.البته علاوه بر این رقم پیشنهاداتی نیز ارائه شده که در صورت تصویب به مبلغ 995 میلیارد تومان افزوده خواهد شد.
استاندار البرز ادامه داد : یکی از نکاتی که در نظر سنجی ها انعکاس یافت و معاون اجرایی رییس جمهور نیز به آن اشاره داشت و در سرفصل مطالبات مردم است، موضوع بیکاری و ترافیک بود و در این راستا دولت اهتمام ویژه ای برای رفع این دغدغه ها دارد . البته قابل ذکر است استان البرز نسبت به دیگر استان ها در حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال شرایط بسیار مناسب تری داشته و در این خصوص ستاد تسهیل رفع موانع تولید اقدامات ارزشمندی در احیای واحد های صنعتی انجام داده است.
وی همچنین به چهار خطه کردن راه آهن تهران کرج ، اتمام پروژه اتوبان همت و ازاد راه تهران شمال و جاده چرم شهر به ابیک که بخشی از آن در البرز واقع شده است اشاره و تاکید کرد که این موارد همگی از جمله طرح های دولت در رفع معضل ترافیک بوده است.
وی اضافه کرد : دولت در استفاده از ظرفیت های استان البرز برای سرمایه گذاری مجموعه های خصوصی مصمم است و در کارگروهی که بدین منظور با حضور 74 موسسه و مجموعه فعال اقتصادی برگزار شد، طرح های توسعه ای استان پیشنهاد شده و در 300 ردیف لیست شده 2870 میلیارد تومان بودجه مدنظر قرار گرفته شد که نهادهای حمایتی چون کمیته امداد با مشارکت بانک مسکن در حوزه اشتغال مدد جویان و احداث 1200 واحد مسکونی مدد جویان یکی از چند تفاهم نامه ای بوده که در حضور ریاست محترم جمهور از ردیف های پیشنهاد شده به نتیجه رسیده است .
استاندار البرز گفت: در پرداخت تسهیلات ازدواج از 25000 نفر تقاضی 11 هزار نفر تسهیلات را دریافت کرده و 14 هزار نفر دیگر نیز پرداخت خواهد شد.
وی همچنین مقایسه آماری و کیفی فعالیت سامانه ارتباط مردی با دولت ( سامد ) را فوق العاده ارزیابی کرد و افزود : در طول سه روز 2000 نفر نیرو از کلیه ارگان ها و نهاد های استان در این سامانه مشغول به کار بودند و 220 کاربر مستقیم 63310 پیام تلفنی و 9000 نامه دریافت کردند که در نوع خود کم نظیر بوده است.
وی در پایان تاکید کرد: ستاد پیگیری پروژه ها و مصوبات سفر دولت به استان البرز در راستای عملیاتی شدن آنها بر اساس زمان بندی ریاست محترم جمهور تشکیل شده و عزم لازم در بین مسئولان استانی در این خصوص وجود دارد .

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =