استاندار البرز در نشست خبری به تشریح دستاوردهای سفر هیات دولت به استان البرز پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،سیدحمید طهائی صبح دوشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر ریاست محترم جمهوری و کاروان تدبیر و امید که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد،ضمن تسلیت اربعین حسینی و آرزوی توفیق از همه کسانی که در ستاد اربعین تلاش داشتند و کاروان را از ابتدای حرکت با قدم و قلم و در وسع خود همراهی نمودند و در عراق با دایر کردن موکب ها نیازهای زائران را تامین کردند قدردانی نمود و در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج با انقلاب اسلامی و حضور مستقیم مردم شکل گرفت ونیروهای داوطلب مردمی در کنار سپاه و ارتش، دوران جنگ را مدیریت کردند.
مردم روستاهای دور استان نیز از مراسم استقبال کاروان تدبیر و امید جانماندند
طهائی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی افزود: همه بسیجیان رهروان راه شهدا هر زمان شرایط اقتضا می کند در صحنه حاضر هستند،خدمتگزاران نیز باید به گونه ای بسیجی عمل کنند که در مسیر خدمت واقعی به جامعه باشد.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه سفر کاروان تدبیر و امید به استان البرز با استقبال پر شور مردم همراه بود گفت: این استقبال بنحوی بود که مردم شهرستانهای استان حتی دورترین شهرستان البرز طالقان نیز از کاروان استقبال جانماندند و آلودگی هوا و سرما نیز مانع حضور در این مراسم نشد.
وی با اعلام اینکه نگاه دوستان و دشمنان به این دسته از تجمع های مردمی است که دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور به همراه دارد،گفت: این گردهمایی ها باطل السحر کسانی است که نگاه طمع به برای وحدت جامعه دارند.
طهائی با بیان اینکه ضمن قدردانی از اطلاع رسانی در این حوزه پیرو سفر رئیس جمهور به استان البرز، تصریح کرد: دفتر نهاد ریاست جمهوری بلافاصله در پیامی از حضور مردم البرز در این مراسم تقدیر به عمل آورد.
از پروژه های پیشنهادی دفاع شد
سیدحمیدطهائی با اشاره به اینکه این سفر روز چهارشنبه انجام شد،گفت: در جریان این سفر و ماه ها پیش از آن استعدادها و توانمندی های استان مورد بررسی قرار گرفته و پروژه هایی در دستور کار قرار گرفته بود که طی دو سال و حداکثر سه سال اتمام پیدا کند و دفاعیه لازم نیز برای تکمیل پروژه ها و جذب اعتبار انجام شد.
وی با بیان اینکه این پروژه ها در دو بخش تملک دارایی و عمرانی و اقتصادی زیر مجموعه (تولیدی،صنعتی،کشاورزی و خدماتی) در سرفصل برنامه های سفر گنجانده شد افزود: در بخش تملک دارایی 60 پروژه با رقمی بالغ بر 955 میلیارد تومان به تصویب رسید و حدود 4 برابر بودجه عمرانی و جاری یک سال به البرز تعلق گرفت.
طهائی در ادامه به تشریح جزئیات سفرفصل اعتبارات تخصیصی در دور نخست سفر ریاست جمهوری به استان البرز پرداخت و ادامه داد: در بخش حمل و نقل شامل راه،قطارشهری،راه روستایی و راه آهن در مجموع 428 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد.
اختصاص 428 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه های استان
وی با اشاره به اینکه 428 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل راه های استان کنار گذاشته شد،
افزود: اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان جهت بهسازی راه های روستایی،32 میلیاردتومان برای محور اشتهارد - نجم آباد و هشتگرد و 56 میلیاردتومان نیز بمنظور بهسازی راه طالقان - هشتگرد کنار گذاشته شده است.
طهائی با اشاره به اینکه محور کرج - شمال از جمله راه های پرتردد کشور به شمار می رود،جایگزینی محور مسیر دیزین - شمشک را خاطرنشان کرد و گفت: به جهت بهسازی که برای تردد در این مسیر مورد نیاز بود 18 میلیارد تومان اعتبار دریافت شد.
100 میلیارد تومان سهم صنعت و عمران
استاندار البرز در بخش صنعت، عمران شهری و روستایی نیز رقم 100میلیارد تومان اعتبار را اعلام کرد و گفت: در بخش معادن و اکتشاف7 میلیارد تومان تخصیص داده شده است که 8 میلیارد تومان کمک به شهرک های صنعتی می باشد.
وی افزود: 20میلیارد تومان نیز به بخش فاضلاب روستایی اختصاص داده شده است.
طهائی ادامه داد: با موافقت وزیر نیرو 5 میلیون متر مکعب آب از خط لوله سد طالقان به شهر جدید هشتگرد منتقل خواهد شد.
استاندار البرز همچنین از اعتباری برای تکمیل پروژه های مسکن مهر خبر داد و گفت: حدود 3 و نیم میلیارد تومان برآورد در نظرگرفته شده برای این بخش است و سهم شهرک صنعتی سیمین دشت نیز 2 میلیون تومان درنظر گرفته شد.
98 میلیاردتومان سهم کشاورزی
وی در بخش کشاورزی نیز تخصیص 98 میلیاردتومان را اعلام کرد و گفت: توسعه آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد تومان در سطح استان البرز انجام می شود.
اختصاص 20 میلیاردتومان برای طرح های بیابان زدایی
طهائی دایر کردن شهرک های گلخانه ای در حوزه کشاورزی مدرن را یکی از مهم ترین اهداف در دستور کار استان البرز بر شمرد که برای تحقق این مهم 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: در حوزه بیابان زدایی اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
بیش از 119 میلیاردتومان در بخش پروژه های آبرسانی
وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 119 و نیم میلیارد تومان برای بخش آب در نظر گرفته شده است و پیش شرط ما مدیران نیز اتمام طرح ها ظرف 2 سال بوده است،گفت: برای تغذیه دشت مصنوعی ساوجبلاغ 25 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد،علاوه بر آن در بخش آب شرب شهر جدید هشتگرد نیز 40 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اعلام اینکه 2 مخزن آب 3 هزار متر مکعبی برای شهرستان نظرآباد و مخزنی 5 هزارمتر مکعبی نیز برای کمالشهر پیش بینی شده است افزود: در خصوص تأسیسات فاضلاب شهر جدید 32 میلیاردتومان و آب شرب شهر جدید نیز 40 میلیاردتومان اختصاص پیدا کرده است.
ارتقا سه برابری شاخص های بهداشتی و درمانی استان در دولت
استاندار در حوزه بهداشت و درمان در دولت یازدهم 960 تخت بیمارستانی در استان ایجاد شده است گفت: تا پایان سال 1500 تخت نیز به تخت های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد و همین رقم شاخص استان را 1/2 درصد، حدود 3 برابر شاخص های بهداشتی و درمانی قرار می دهد.
وی افزود: در سفر 176 میلیارد تومان پیش بینی شده است که بر این اساس یک بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی در کرج و بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در شهرستان فردیس احداث خواهد شد؛ضمن اینکه برای تکمیل بیمارستان شهید باهنر اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اختصاص30 میلیاردتومان به مراکز سلامت مناطق روستایی افزود: 6 میلیاردتومان نیز به تکمیل کادر پزشکی قانونی استان اختصاص پیدا کرد.
6 میلیارد تومان ویژه محیط زیست
استاندار البرز ادامه داد:در حوزه محیط زیست،سیستم پایش آلودگی،حفاظت از تنوع زیستی،حفاظت پایش منطقه طالقان و رودخانه های در معرض خطر با اعتباری بالغ بر 4 پروژه 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
فرهنگ و ایثار 46 میلیاردتومان
طهائی گفت: در جریان این سفر 46 میلیارد تومان اعتبار حوزه فرهنگ و ایثارگری دیده شده است که تکمیل مجتمع توانبخشی ایثار با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان از جمله آنها بوده است.
وی افزود: پیش بینی 375 کلاس درس و اختصاص 35 میلیاردتومان جهت توسعه سرانه های آموزشی از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این سفر بوده است.
سهم 260 میلیاردتومان برای خدمت رسانی گاز شهری
استاندار البرز در ادامه از اتقاء خدمات گازرسانی شهری و تخصیص 260 میلیاردتومان خبر داد و گفت: در سال 95 اعتبارات بخش انرژی 412 درصد بوده است.در پایان دولت یازدهم ضریب گازرسانی شهری از 69 درصد به 99 درصد رسیده است.
وی افزود: طبق قول مساعد وزارت نفت 53 روستا با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برخوردار از نعمت گازرسانی خواهند شد ،علاوه بر این وزارتخانه نفت به دستور رییس جمهوری محترم متعهد شده است که سوخت سالم نیروگاه شهید منتظر قائم را تأمین خواهد کرد.
استاندار البرز در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به آمار متقنی اشاره کرد و گفت: طی یکسال اخیر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 37/6 میلیاردتومان سرمایه گذاری شده است و تا پایان سال توسط دولت و بخش خصوصی 317 میلیارد توما سرمایه گذاری خواهد شد که پیش از این افزایش پهنای باند اینترنت حتی در نقاط روستایی را نیز تجربه کرده است.
10 میلیارد مختص پایگاه های امدادی استان
طهائی با اشاره به اینکه البرز استان معین تهران است،گفت: در این سفر اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد.
گشایش گره های ترافیکی استان محور دیگری از سخنان استاندار را در این نشست به خود اختصاص می داد. طهائی گفت: از آنجایی که البرز در زمره استانهای رده بالای کشور در حوزه ترافیک است،افزود: پروژه آزاد راه تهران - شمال که 17 سال به طول انجامیده بود، در دولت یازدهم 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بهار سال آینده شاهد تردد از این مسیر خواهیم بود.
وی افزود: ظرف سه سال به همت دولت،بنیادمستضعفان و وزارت راه حمایت های لازم از این پروژه صورت گرفته است.
طهائی گفت:طی مذاکره با معاونت اجرائی رئیس جمهوری به دنبال بهسازی راه جاده چالوس هستیم تا گردشگران از جاذبه های این مسیر بین المللی نیز بهره مند شوند.
کنارگذر جنوبی استان پایان سال آینده به اتمام برسد
استاندار البرز طرح کنار گذر جنوبی استان را از تمهیدات اندیشیده شده به منظور تعدیل ترافیک محدوده ورودی استان اعلام کرد و گفت: بعد از خروجی پروژه شهید همت، جاده آنتنی به جنوب اتوبان (جاده ملارد) در محدوده انبار نفت کشیده خواهد شد و و با توجه به واگذاری این طرح به پیمانکار نیاز است که تا پایان سال آینده این طرح به اتمام برسد.
وی افزود: راه چرم شهر - آبیک نیز که بخشی از آن در محدوده نجم آباد واقع است بعد از بازگشایی تعدیل قابل توجهی در ترافیک خودروهای سنگین جنوب - شمال این اتوبان خواهد داشت که به جهت مجاورت فرودگاه پیام از این آزاد راه استفاده موثری خواهد شد.
طهائی در بخش دیگری به تصمیمات اتخاذ شده در جذب سرمایه اشاره کرد و گفت: به ابتکار دولت،به منظور استفاده از ظرفیت سازمان ها، نهاد ها و موسسات اقتصادی دولتی و غیر دولتی در جذب سرمایه، جلسه ویژه ای تشکیل شد و طرح های توسعه محور استان را ارائه دادیم.
وی افزود: در این نشست تصمیمات خوبی برای فعالیت های بخش تولیدی و اقتصادی اتخاذ شد.
استاندارالبرز با بیان اینکه برای جذب سرمایه و اتخاذ تصمیمات موثر برای استان دریغ نداشته ایم،گفت: تسهیلات 4 درصدی کمک خوبی برای اشتغال مددجویان استان خواهد بود که در این سفر برای آن تصمیم گیری شد.
72 هزار و 369 درخواست مردمی در سامانه سامد ثبت شد
استاندار البرز در بخش دیگری به عملکرد سامانه سامد در استان البرز اشاره کرد و گفت: به اذعان مسئولان ریاست جمهوری البرز نمره یک کشور بین در استان ها را در ثبت درخواست های مردمی در سامانه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و پیگیری آنها داشته است.
وی با اشاره به اینکه سامانه پاسخگویی به مردم با 220 کاربر 24 ساعته فعال بود،به آمار این بخش اشاره کرد و گفت: ظرف 3 روز در مجموع 63 هزار و 310 پیام از مردم دریافت شد که 9 هزار و 86 نامه در طول مسیر استقبال ارائه شده بود و در مجموع نامه ها و پیام های سفر، 72 هزار و 369 مورد دریافت شده است.
استاندار البرز با اعلام اینکه البرز جزو استانهای سرآمد در ثبت نامه های سفر بوده است، ادامه داد: برای نخستین بار در کشور، ارائه تسهیلات از طریق این سامانه به نیازمندان واقعی،در جریان سفر هیات دولت، ظرف 2 ساعت به انجام می رسد.
تعطیلی پنجشنبه ها در نظرسنجی های مردمی مطرح نشده بود
طهائی در بخش دیگری پیرامون پیگیری موضوع تعطیلی پنجشنبه ها در استان گفت: طبق ارزیابی های انجام شده در نظر سنجی ها این مورد مطالبه مردم نبوده است اما مسئله آلودگی کلانشهرها در سطح کشور در حال پیگیری است که البته با توجه به شرایط استان البرز به خصوص در فردیس و کرج نیاز به این امر وجود دارد.
واگذاری قطار شهری کرج به پیمانکار جدید
استاندار البرز در محور دیگری واگذاری قطار شهری کرج به پیمانکار جدید را مورد اشاره قرار داد. طهائی بیان کرد:در جریان این سفر تفاهم نامه قطار شهری کرج با نماینده قرارگاه خاتم الاوصیا(ع) سپاه، تفاهم نامه ای امضا شده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =