ایسنا نوشت: وزارت فرهنگ و رسانه عربستان در سایت جدید خود امکان کسب مجوز برای فیلم‌های سینمایی و یا هر گونه فعالیت هنری دیگری را برای اولین بار در این کشور بصورت اینترتی فراهم کرد.

در سایت جدید وزارت فرهنگ و رسانه عربستان این امکان فراهم شده است تا کاربران، موافقت رسمی وزارتخانه با ضبط و تصویربرداری فیلم‌های سینمایی، اجرای تئاتر، برگزاری جشن‌ها و نشست‌های هنری و نیز نمایشگاه‌های عکس و نقاشی یا هرگونه فعالیت هنری دیگر در این کشور را به صورت اینترنتی اخذ کرده و به این ترتیب از تشریفات اداری سابق خلاص شده و سریع‌تر جواب بگیرند.

عادل الطریفی، وزیر فرهنگ و رسانه عربستان در این راستا تاکید کرد: فعالیت‌های سینمایی در عربستان شامل صدور مجوزها و بررسی متن‌ها،‌ داستان‌ها و تسهیل تمامی امور مربوطه است.

البته این مساله جنجال زیادی را در میان کاربران عربستانی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

این فعالان شبکه‌های اجتماعی در عربستان هشتگ "سینما خواسته ماست" را به صورتی گسترده به اشتراک گذاشته و بر خواست خود مبنی بر افتتاح سینماها در این کشور تاکید کردند.

بسیاری از تحلیل‌گران عربستانی این اقدام بی‌سابقه وزارت فرهنگ عربستان را گام مهمی دانستند که با صدور مجوزهای رسمی برای تولید و ضبط فیلم‌ها و نمایش آنها در شبکه‌های تلویزیونی، به صورت تدریجی منجر به آغاز و شکل‌گیری فعالیت‌های سینمایی در این کشور خواهد شد.

پیشتر فهد التمیمی، رئیس کمیته سینمایی انجمن فیلم‌سازان و توزیع کنندگان آثار هنری در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدارها با فیلم‌سازان و اهالی این فن و موافقت‌های صورت گرفته با فعال‌سازی صنعت سینما در این کشور خبر داد و این مساله در تحولات جاری در حوزه سینمایی عربستان منعکس شد.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =