رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که 80 درصد ایرانی ها با کمبود ویتامین مواجه هستند، گفت: این رقم بسیار بالا است و نمی توان جبران این کمبودها را به عهده خود مردم گذاشت بلکه باید برنامه ملی در این زمینه اجرایی شود.

به گزارش ایرنا،دکتر محمداسماعیل اکبری روز چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش اظهار کرد: بین 65 تا 75 درصد مردم کمبود ویتامین D دارند و کمبود همین ویتامین می تواند زمینه ساز بروز بیماری های خطرناکی مانند ام اس شود. 

وی توضیح داد: کمبود ریز مغذی ها می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری ها و در نهایت بیماری سرطان شود اما با این حال توجه جدی در حوزه سلامت کشور به این موضوع نمی شود.

اکبری از نبود پوشش بیمه ای برای تامین هزینه های ویتامین ها هم انتقاد کرد و گفت: تامین هزینه های ویتامین ها مانند ویتامین های D، روی، کلسیم و منیزیم از ساختار بیمه حذف شده است اما مثلا در مورد داروی اوستین 500 شرکت آن را وارد بیمه می کنند. 

وی افزود: پشتیبانی بیمه ای از ویتامین ها حذف شده است اما در مقابل داروهای درمانی تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند؛ بیمه ها 150 هزار ریال برای ویتامین ها که می تواند سلامت مردم و جامعه را تامین کند، پرداخت نمی کنند اما حاضرند برای داروهای گران قیمت هزینه کنند. 

دکتر اکبری با یادآوری این که کمبود ویتامین ها می تواند عامل بروز انواع سرطان مانند سرطان معده باشد، به ارائه آماری در مورد وضعیت سرطان در کشور پرداخت و بر لزوم اجرای برنامه های پیشگیرانه سراسری در این زمینه تاکید کرد. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 1
    و بدترین روش جبران ویتامین استفاده از قرص‌ها و مکمل‌ها هست. به این دلیل که به دلیل آزاد کردن دوز بالایی از ویتامین باعث تنبلی اندام‌های گوارشی در جذب ویتامین شده و در بلندمدت باعث فقر بیشتر ویتامین خواهند شد. این قرص‌ها و مکمل‌ها فقط در شرایط خاص و به مدت کوتاه باید مصرف بشه. به جاش با تغذیه مناسب ویتامین‌های بدن رو تامین کرد. فریب شرکت‌های دارویی رو برای مکمل‌های غذایی و ویتامینی نخورید.