مراسم بزرگداشت بانوی انقلابی مرضیه حدیدچی (دباغ) روز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم انقلابی همدان، امام جمعه و استاندار همدان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مردم در مجلس، و.... در مسجد مهدیه شهر همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم گفت: مرحومه حدیدچی انسانی بیدار، انقلابی، وظیفه شناس، مبارز، شجاع و بسیجی از تبار زنان بود.

وی افزود: این بانوی مبارز در جریان قبل از انقلاب راه و مسیر حق را برگزید و با تمام وجود در برابر جبهه باطل ایستاد.

محمدی تصریح کرد: این شخصیت انقلابی در سیره و روش بزرگ بانوی اسلام حضرت زینب (س) را الگو و اسوه خود قرار داده است.

امام جمعه همدان یادآور شد: در دورانی که حضور بانوان در عرصه بسیج و به دست گرفتن اسلحه کاری ناباورانه بود این بانو وظیفه شناس در دفاع از انقلاب تلاش های بسیاری کرد.

آیت الله محمدی افزود: مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ) دوشادوش بنیانگذار کبیر انقلاب در تمامی میدانها حتی در نجف و فرانسه حضور یافت و در مقابل شکنجه ساواک سر خم نکرد.

وی توصیه کرد: افراد اقدام به مطالعه سرگذشت و زندگی نامه این بانوی مبارز و انقلابی کنند چرا که این گونه مادران شهدا را تربیت کرده اند.

مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی پنجشنبه هفته گذشته در سن 77 سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تهران درگذشت.

مرحومه دباغ از زندانیان سیاسی، فعال مبارز مسلحانه با حکومت پهلوی قبل از انقلاب ایران و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی در سال 1318 در شهر همدان بدنیا آمد، سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی، همچنین در سال های اخیر از اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و مدرس واحد معارف اسلامی دانشگاه علم و صنعت بود.

مرحومه دباغ که نشان ایثار داشت به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یکی از سه نماینده‌ای بود که پیام امام خمینی (ره) را به گورباچف رساند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =