مدیریت محلی در بحران برف مازندران چه کرد؟/ فرماندار آمل: گزارش مشکلات را به رئیس‌جمهور دادیم

بحران بارش برف در استان‌های شمالی کشور باعث شد تا فرماندار یکی از شهرستان‌های مازندران، در گزارشی، تمام مشکلات مردم را به رئیس جمهور اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرمای ناگهانی هوا و بارش برف شدید در استانهای شمالی به خصوص در استان مازندران، باعث مشکلات زیادی برای مردم شد.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره نوشته: سه روزه که در مازندران بارش برف شروع شده وخیلی نقاط از گاز و برق بی بهره اند هنوز. کل شهرستان نور سه روزه که بدون حتی یک قطره آبیم. هیچ کمکی هم نشده تابحال. و با ذوب کردن برف آب رو تامین میکنیم. چطور ممکنه تابحال از پس مشکلاتی اینچنینی بر نیامده اند؟ مدیریت درستی بر حل مشکلات مردم در مازندران نمی شود.
درباره مشکلات مردم استان مازندران به خصوص شهرستان آمل، احمد منفرد، فرماندار ویژه این شهر اعلام کرد: متاسفانه در اين برف سنگين تاسيسات برق ، فضاي سبز شهري ، سقف خانه هاي روستايي و 3 هزار و 754 هکتار باغ مرکبات در معرض خطر يخ زدگي و خسارت قرار گرفت.

او گفت: حدود 70 نقطه از شبکه هاي برق رساني دچار خسارت شد و متاسفانه به دليل سقوط شاخه هاي درختان به علت سنگيني برف روي شبکه انتقال ضعيف و قوي ، متاسفانه برق بسياري از مشترکان قطع شد.
رييس ستاد مديريت بحران آمل با اشاره به اين که اعضاي ستاد مديريت بحران پاي کار بودند و از ساعت 4 بامداد روز چهارشنبه (اولين ساعات بارش برف )کار مقابله با حوادث به صورت رسمي شروع شد و گروههاي امدادي بلافاصله راههاي شهري و برون شهري را بازگشايي کردند و اين کار از طريق برف روبي و نمک پاشي صورت گرفت، گفت: ستاد مديريت بحران شهرستان در اين دوروز سه جلسه اضطراري با هدف تسريع روند فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تشکيل داد .
منفرد با اشاره به اينکه چاههاي تامين آب شهري با برق کار مي کند و با قطع برق در تامين آب شرب دچار مشکل شديم گفت: ماحصل اين جلسات برطرف شدن مشکل برق چاه هاي تامين آب شهري در صبح پنجشنبه بود که به تدريج تا عصر اين روز تمام چاه هاي آب شهري و روستايي برق دار شدند و مشکل آب و افت فشار آب شرب در شهرستان برطرف شد .
او گفت: افت فشار گاز در شهرستان داشتيم که به اطلاع استاندار مازندران رسيد و نگراني ها را نسبت به وضعيت برق و گاز اعلام کرديم و خواستيم کمکي صورت گيرد.
معاون استاندار مازندران گفت: 30 اکيپ کمک رسان برق استان مازندران وارد آمل شدند که ماموريت گرفتند تا مناطق شهرستان آمل را پوشش دهند. تا عصر روز چهارشنبه بخش وسيعي از قطعي برق پوشش داده شد اما با توجه به ادامه بارش برف در نقاط وسيعي از شهر و روستا دچار قطعي برق شديم. برق روستاها يکي پس از ديگري وصل شد که 85 درصد روستاها برق دار شدند و اين امر تا بامداد جمعه به بيش از 95 درصد مي رسد.

فرماندار ويژه آمل گفت: نماينده مردم آمل در مجلس نيز با وزير نفت ديداري داشته و دستور مستقيم به مديرعامل شرکت ملي گاز ايران صادر شد تا درخصوص افت فشار گاز چاره انديشي شود و خوشبختانه در ساعت 1 بامداد روز پنج شنبه بود که فشار گاز به حد معمولي رسيده است.

به رئیس جمهور گزارش دادیم
فرماندار آمل ضمن عذرخواهی از مردم گفت: با مديري عقد اخوت نبستيم که اگر مديري به وظيفه خود به خوبي عمل نکند و اگر نياز شود به مردم معرفي مي کنيم و بايد به واسطه همه کوتاهي هايي که صورت گرفت اين شهامت را داشته باشيم از مردم عذرخواهي کنيم که از تک تک مردم عذرخواهي داريم و وظيفه ما خدمت به مردم است.

معاون استاندار مازندران از درخواست از رياست جمهوري براي جبران خسارت بارش شديد برف خبرداد و گفت: با مسئولين دفتر رياست جمهوري تماس تلفني داشتيم و گزارشي آماده شده است تا در اختيار رياست جمهوري قرار دهيم تا براي جبران خسارت اقدامي صورت گيرد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =