مهر به نقل از سرپرست معاونت صنایع دستی اصفهان نوشت: پرونده ۹ رشته صنایع دستی در استان اصفهان نهایی شده است و در چندماه آینده گواهینامه نشان جغرافیایی آنها به اصفهان اعطاء می‌شود.

 جعفر جعفر صالحی شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از سایت اتحادیه صنایع‌دستی و رونمایی از اثر فاخر هنری «قلمزنی برجسته»، اظهار داشت: اصفهان به دلیل وجود هنرمندان با غیرت و همت مسئولان در بخش صنایع‌دستی مطرح شد که از مهم‌ترین دغدغه‌های آنها بحث هنر و فرهنگ ایران اسلامی به عنوان روح و نفس برنامه ششم توسعه است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی بخش اعظم اقتصاد مقاومتی را معنا و مفهوم می‌بخشد، افزود: از نشان‌های معتبر مطرح در بخش صنایع دستی در دنیا نشان جغرافیایی است که وظیفه آن حفاظت و صیانت از داشته‌های نیاکان و پدران هنرمند ماست.

شناسایی مولفه‌های مرتبط با نشان جغرافیایی از مهم‌ترین اولویت‌های اتحادیه‌ها است

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان با بیان اینکه از مهم‌ترین اولویت‌های اتحادیه‌ها و تشکل‌های غیردولتی تدوین و شناسایی مولفه‌های مرتبط با نشان جغرافیایی است، تاکید کرد: کارشناسان معاونت و اتحادیه صنایع دستی در این ارتباط پرونده ۹ رشته دارای اولویت‌ استان را نهایی کردند و در چند ماه آینده گواهینامه نشان جغرافیایی آنها به اصفهان اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: میراثی مشتمل بر ۱۹۶ رشته صنایع دستی در اصفهان از گذشتگان به دست ما رسیده و این در حالی است که بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی در استان‌های دیگر بومی منطقه آنها نیست اما باید دقت کنیم که اگر دست اتحاد به یکدیگر ندهیم داشته‌های خود را از دست خواهیم داد.

جعفر صالحی تصریح کرد: یکی از خلاهای قانونی ما برای ورود کالاهای قاچاق این است که در قاموس آیین‌نامه ای میراث برخورد با متخلفان این عرصه مدنظر نبوده است اما به برکت شکل‌گیری واجد بازرسی در اتاق اصناف طی یک سال گذشته کارگروهی برای مبارزه با قاچاق صنایع دستی تشکیل شده است تا معاونت صنایع دستی در زمینه ایرانی بودن آثار مورد شک نظر کارشناسی ارائه کنند.

وجود کالاهای قاچاق از مهم‌ترین دغدغه‌های معاونت صنایع دستی است

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در معاونت صنایع دستی وجود کالاهای قاچاق است که همه باید برای رفع این مشکل دست به دست هم دهیم، گفت: لازم است جایگاهی که اصفهان در عرصه‌های جهانی کسب کرده را غنیمت بشماریم و این موقعیت را با حمیت همدلی و وفاق ویژه برای صنایع دستی در استان حفظ کنیم.

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان با اشاره به اینکه شهردار اصفهان صادقانه و دلسوزانه و متخصصانه به قضایا نگاه می کنند، گفت: ما امروز نیازمند بوستان صنایع دستی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرتبط و فرهنگ‌سراهایی با حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی هستیم تا در یک پروژه زودبازده هزار تولیدکننده را در فرهنگسراها مستقر کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =