مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت برق حرارتی اعلام کرد: نیروگاه‌های کشور طی چند روز گذشته از ذخیره گازوئیل خود استفاده کرده و مشکلی برای تامین برق در نیروگاه‌ها وجود ندارد.

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، غلامرضا مهرداد با بیان این خبر اظهار داشت: هم‌اکنون مشکلی از جهت تأمین برق از سوی نیروگاه‌های کشور وجود ندارد و نیروگاه‌های کشور به جز بخش سیکل ترکیبی نیروگاه نکا که سوخت آن صرفا گاز است، در آمادگی کامل به سر می‌برند و در حال تولید برق هستند.
وی افزود: قطعی برق در شمال کشور نه به دلیل کمبود تولید بلکه به بارش برف و سقوط درختان بر روی خطوط توزیع بوده که در حال برطرف شدن است.
مهرداد اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 3.5 میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره سازی گازوئیل در نیروگاه‌های کشور وجود دارد و 60 درصد مخازن در سال جاری بارگیری شده است.
وی با اشاره به اولویت مصرف گاز به منازل و مصارف خانگی، اظهار داشت: با توجه به برودت شدید هوا، استفاده از سوخت گاز در برخی از نیروگاه‌ها محدود شده و از سوخت دوم شامل گازوئیل و نفت کوره استفاده می‌شود.
وی درباره ذخیره سوخت نیروگاه‌های کشور گفت: از مجموع ذخیره سوخت گازوئیل در نیروگاه‌ها تا امروز 8 درصد طی چند روز گذشته به مصرف رسیده است و موجودی این مخازن به 52 درصد رسیده است.
مهرداد خاطرنشان کرد: در 8 ماه اول سال جاری، 95 درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز بوده است که این یک رکورد محسوب می‌شود.

22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =