۰ نفر
۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

ایسنا نوشت: یک مقام نظامی کویت فاش کرد، کشورش درخواست خرید ۲۸ فروند جنگنده إف ۱۸ سوپر هورنت را به دولت آمریکا داده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سرلشکر لافی العازمی، رئیس ستاد تسلیحات و تجهیز ارتش کویت در حاشیه افتتاح سومین کنفرانس خدمات لجستیکی در کویت در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت که درخواست خرید ۲۸ فروند جنگنده اف ۱۸ سوپر هورنت به همراه تجهیزات آن به صورت مکتوب تقدیم دولت آمریکا شده که البته این درخواست به شرط فروش مجدد نسل قدیم جنگنده‌های اف ۱۸ موجود نزد ارتش کویت است.

العازمی به نوع این جنگنده‌ها اشاره‌ای نکرد.

وی در ادامه اخبار منتشر شده مبنی درخواست کویت از آمریکا برای خرید ۴۰ فروند جنگنده اف ۱۸ به ارزش ۱۰ ملیارد دلار را تکذیب کرد و افزود که نیاز فعلی و رسمی دولت به این جنگنده‌ها ۲۸ فروند است که کلیه مندرجات قرارداد برای اخذ موافقت به هیئت نظارت در دولت ارسال خواهد شد و در صورت موافقت با کلیه جزئیات و قیمت آن به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

به گفته سرلشکر لافی العازمی، رئیس ستاد تسلیحات و تجهیز ارتش کویت، ارزش قراردادی که کشورش در آوریل ۲۰۱۶ با ایتالیا برای خرید ۲۸ فروند جنگنده یوروفایتر امضا کرد، نزدیک به هشت ملیارد یورو بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    4 0
    ما ديگه با روسيه كه خوبيم بهانه مون چيه براي نخربدن واجبترين پرنده جنگي?? از بس تعلل مي كنيم ديگه همه برامون تهديد جدي به عمل ميان، يه ذره فقط از اتكاي به موشك در بياين