آمادگی مناطق پایتخت برای مقابله با برف و باران شدید/ تدارک ۳۶هزار کیسه شن و نمک برای جنوب شرق تهران

شهرداری منطقه ۱۴تهران اعلام کرده آمادگی دارد با بارش‌های شدید برف و باران مقابله کند و در این راستا تعداد انبوهی از کیسه‌های شن و نمک را تدارک دیده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مانور آمادگی ستاد برف روبی در برابر نزولات آسمانی در فصل بارش و سرما در منطقه 14 شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، فرهود حميدي با اعلام اين خبر گفت: به طور كلي منطقه 14شهرداري تهران به لحاظ موقعيت جغرافيايي وهمچنين وجود زيرساخت‌هاي عمراني و تجهيزاتي، در شرايطي قرار گرفته است كه معمولا در هنگام بارش‌هاي شديد باران يا برف مشكل خاصي دراين منطقه پديد نمي‌آيد كه البته اين موضوع مرهون زحمات مستمر نيروهاي خدمات شهري،فنی و عمرانی،حمل و نقل و ترافیک،شهرداران نواحی و نیروهای 137 اين منطقه وهمت ويژه آن‌ها درانجام مستمراموري چون لايروبي شبكه انهار ،کانال ها مسیل ها و .. در منطقه 14است.
شهردار منطقه 14 تهران با تشريح وضعيت شريان‌هاي اصلي اين منطقه در فصل بارش سال جاري گفت: بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه بسيج، بزرگراه شهيد محلاتي و همچنين خيابان خاوران که شريان‌هاي اصلي منطقه 14 محسوب مي‌شوند كه علي‌رغم تمامي مشكلاتي كه در روزهاي گذشته بابت بارش برف و باران وهمچنين سرماي هوا در اقصي نقاط شهران بوحود آمده بود، اين محورها با كم‌ترين مشكل ممكن اين شرايط جوي را پشت سر گذاشتند و هيچگونه مشكلی درشريان‌هاي اصلي اين منطقه به وجود نيامد.
حميدي فراهاني در خصوص برگزاري مانور آمادگي ستاد برف‌روبي اين منطقه توضیح داد: امسال باتوجه به گزارشهای سازمان هواشناسي که خبر از زمستان سختي داده بودند سايت‌هاي برف‌روبي منطقه14 در جهت مقابله با مشكلات احتمالي فصل بارش به طوركامل راه‌اندازي و تجهيز شدند.
او گفت: به همين منظور و درجهت آمادگي كامل سايت‌هاي برف‌روبي امسال نيز مانور ستاد برف‌روبي شهرداري منطقه 14 در جهت سنجش ميزان آمادگي تجيزات، ادوات، امكانات و همچنين نيروي انساني ستادبرف‌روبي منطقه 14 برگزار شد.
شهردار منطقه 14 ادامه داد: در این مانور 514 نفر از کارکنان حوزه امور شهری و محیط زیست و نواحی 6 گانه و همچنین تعداد 86 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین اعم از لودر، کامیون، گریدر، خاور، نیسان،وانت، نمک پاش، بیل مکانیکی، بابكت، جرثقيل به کار گیری شد تا تمامی شرایط برای زمان اضطرار و نیاز مهیا شود. تعداد 11 هزار كيسه شن و نمك نيز در سطح منطقه توزيع شده است و علاوه بر آن 10 هزار كيسه شن و نمك آماده و همچنين 5 هزار كيسه شن درسايت‌هاي برف‌روبي منطقه تعبيه شده تا در صورت لزوم به كارگرفته شوند. همچنين تعداد 10 هزار كيسه شن و نمك جهت تخصيص به اماكني چون مدارس، مساجد، ادارات، بيمارستان‌ها و ديگرنهادها در نظرگرفته شده است.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    3 0
    چه آمادگی ؟؟؟؟ خدا خودش به مردم رحم کنه از دست شهردار تهران که هیچ کاری ساخته نیست .