شهردار اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد مراحل عملیاتی و اجرایی کار احیا و بازآفرینی عمارت شهرداری به پایان رسیده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان در جلسه هماهنگی عمارت شهرداری اردبیل که با حضور رئیس شورای شهر، مدیرعامل سازمان میراث فرهنگی استان، طراح و مجموعه دار موزه های آذربایجان شرقی و جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر شهر در محل دفتر شهردار برگزار شد، اظهار کرد: ساختمان عمارت شهرداری با هدف تبدیل به " موزه شهر" جهت معرفی پیشینه تاریخی، فرهنگی، ادبی و هنری و اقتصادی شهر اردبیل به صورت اولیه احیا و بازآفرینی شده است.

لطف اللهیان در جلسه هماهنگی عمارت شهرداری اردبیل تصریح کرد: به دنبال اقدامات پیش بینی شده برای ایجاد تالار هایی نظیر تالار مشاهیر، مفاخر، اطباء، چاپ، شهر، اسناد و مدارک، طبیعت، مشروطه، آموزش و پرورش، مطبوعات، عکاسی، ادب و فرهنگ، سرداران، حرفه ها و مشاغل، صنایع مفروش و .... تلاش کرده ایم که با صلاح دید بزرگان شهر، این عمارت را که بخشی از هویت و تاریخ کهن شهر اردبیل است، در شان و جایگاه تاریخی آن احیا و بازآفرینی کنیم.

لطف اللهیان تشکیل این جلسه را در راستای فراهم سازی زمینه جهت بهره برداری از فاز اول عمارت شهرداری اردبیل دانست و تاکید کرد: بازسازی این عمارت اقدامی در راستای توجه به فرهنگ و اصالت و پیشینه شهر اردبیل است که نمونه چنین کارهایی در عمارت های قدیمی سایر شهرهای کشور نیز انجام گرفته است.

این مسوول یادآوری کرد: جهت هرچه پربارتر کردن موزه شهر اردبیل، وسایل مورد نیاز برای تجهیز آن، علاوه بر ارگانها با فراخوانی وسایل دارای ارزش تاریخی و فرهنگی که در دست شهروندان است، به امانت گرفته می شود.

شهردار اردبیل همچنین خاطرنشان کرد:این آمادگی را داریم تا با حضور بزرگان و مفاخر علم و فرهنگ و هنر استان، فاز اول عملیات احیا و بازآفرینی عمارت شهرداری اردبیل را در قالب "موزه شهر" در آینده ای نزدیک افتتاح کنیم.

رضا سرابی اقدم، طراح موزه و مجموعه دار موزه های استان آذربایجان شرقی در نشست مشترک با شهردار اردبیل از آمادگی خود برای کمک به طراحی و تجهیز تالارهای موزه شهر اردبیل خبر داد.

سرابی اقدم، طراح موزه و مجموعه دار موزه های استان آذربایجان شرقی در نشست با شهردار اردبیل اظهار کرد: حدود ۳۰ سال در عرصه طراحی و تجهیز موزه های مختلف فعالیت داشته و کلکسیون های متعددی را جمع آوری کرده و به موزه ها سپرده ایم تا این به آیندگان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: تجهیز موزه عمارت شهرداری تبریز و موزه مشروطه تبریز از جمله سوابق ما بوده و می توانیم با امکانات و وسایلی که در اختیار داریم نسبت به تجهیز موزه شهر واقع در عمارت شهرداری اردبیل نیز اقدام کنیم.

سرابی با تاکید بر اینکه موزه_شهر_اردبیل باید مدنیت این کهن شهر را به نمایش بگذارد، از آمادگی تیم تحت مدیریت خود جهت همکاری با شهرداری اردبیل در تجهیز این موزه خبر داد و گفت: اردبیل با توجه به موقعیت خاص تاریخی و فرهنگی که به عنوان خاستگاه شیعه، مهد فرهنگ حسینی و خاستگاه صفویان دارد، این شاخصه های مهم می تواند در امر تجهیز این موزه در نظر گرفته شود.

زکی ا.. خوشبخت، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: احداث موزه شهر کار مناسبی است که شهردار اردبیل در پیش گرفته و چگونگی تلاش جمعی و ادامه کار برای حصول به نتیجه مطلوب، امری مهمتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در جلسه هماهنگی عمارت شهرداری اردبیل اظهار کرد: باید تعریف ویژه ای برای موزه شهر اردبیل داشته باشیم و موضوع موزه حتما با هم فکری بزرگان شهر و کارشناسان امر تعیین شود.

وی تصریح کرد: مدیریت موزه ها معمولا در سراسر دنیا توسط هیئت امنا انجام می شود، اینجا نیز با تشکیل یک هیئت امنا از اشخاص دارای اعتبار و جایگاه در شهر، نسبت به تشکیل کارگروه های تخصصی جهت مدیریت موزه شهر اردبیل می توانیم بهره مند شویم تا در مورد چگونگی تجهیز و تکمیل ظرفیت این موزه اقدام کنند.

خوشبخت تاکید کرد: همچنین به نظر می رسد به کارگیری سیستم الکترونیکی و دیجیتال در تجهیز و مدیریت این موزه ضرورت داشته باشد.

 

۴۸

کد خبر 607056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =