وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اعتبار 1.5 میلیارد دلاری از محل صندوق ذخیره ارزی سیاست های اشتغال فراگیر ضد فقر اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، علی ربیعی در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید اداره بهزیستی جزیره کیش با بیان اینکه کاهش فقر و بهبود شرایط زندگی نیارمندان و افراد ناتوان باید با اجرای سیاست های اصولی و مشارکت جمعی افراد جامعه و نهادهای مختلف محقق شود تصریح کرد: دولت، برای بهبود شرایط زندگی هموطنان سیاست های توانمند سازی را در اولویت طرح های رفاهی خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه پس از موافقت مقام معظم رهبری با در دستور کار قرار گرفتن سیاست اشتغال فراگیر ضد فقر این لایحه به مجلس رفته است، گفت: با اعتبار 1.5 میلیارد دلاری از محل صندوق ذخیره ارزی سیاست های اشتغال فراگیر ضد فقر اجرایی می شود.

ربیعی افزود: در این لایحه با ایجاد اشتغال از طریق تاسیس تعاونی ها و جهت گیری به سمت بنگاه های کوچک و متوسط و فراهم شدن فرصت های شغلی متعدد برای ساکنان هر شهر متناسب با فضای کسب و کار در آن منطقه، و افزایش سهم عوامل تولید از در آمدهای حاصله جامعه بسوی توانمند شدن حرکتی مستمر و پایدار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جامعه امن جامعه ای است که همه افراد بتوانند به طور برابر از فرصت ها استفاده کنند گفت: ما اگر خواهان جامعه ای امن باشیم باید شرایط مطلوبی برای زندگی همه افراد فراهم کرده و آنها را به سمت توانمند شدن پیش ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم را دولت مسئول، فرو تن و دولت خیر جمعی خواند و اظهار داشت: سیاست دولت دکتر روحانی همواره بر این بوده است تا تعاملی تنگاتنگ با افراد جامعه داشته و در زمینه های مختلف با بر خورداری از خرد جمعی به سمت خیر جمعی جامعه حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان نیازمند خیر جمعی هستیم گفت: برای بهبود شرایط زندگی افراد ناتوان و نیازمند هر ایرانی در قبال تمام هموطنان مسئولیت دارد و یکایک ایرانیان می توانند با کوچک ترین کار مانند نشاندن لبخند بر لب یک انسان تا فعالیت های بسیار بزرگ و کمک های مالی چشمگیر مسئولیتهای اجتماعی خود را انجام داده و در بهبود شرایط زندگی دیگرافراد جامعه سهیم باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی دهک های جامعه نیاز  بیشتری به توجه مسئولان برنامه ریزی و حمایت های نوع دوستانه هموطنان دارند گفت: برخی واقعیتها در جامعه ناشی از سیاستهای صدقه ای اشتباهی است که متاسفانه در سال های گذشته اعمال شده است و ما تلاش می کنیم تا با ارائه راهکارهای هوشمندانه این مشکلات به صورت ریشه ای برطرف شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد بازنشستگان کشور حداقل دستمزد را دریافت می کنند رسیدگی به وضعیت معیشتی بازنشستگان و تکریم آنان را از جمله برنامه های وزارت تعاون بر شمرد و گفت: به لطف خداوند در دولت یازدهم همه به سمتی حرکت می کنیم که یکایک افراد جامعه از مواهب و نعمت های موجود در کشور بهره مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تقدیر از فعالیت و حمایت های گسترده سازمان منطقه آزاد کیش در جهت اجرای طرح های توانمند سازی مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد تاکید کرد: تعامل و همدلی مدیران و روحانیون و انسجام ذهنی این دو گروه در جزیره کیش منشاء برکات فراوانی برا ی جامعه بوده است و سبب شده تا روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی در افراد تقویت شده و در سطح جامعه نمود آشکار داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از ارتقاء اداره بهزیستی کیش خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت های رو به رشد بهزیستی کیش و تلاش مسئولان برای ارتقاء این اداره با هدف استاندارد سازی خدمات ارائه شده به جامعه هدف روند پیوستن بهزیستی کیش به ادارات زیر مجموعه استان تهران انجام شده و موجب خوشحالی است که در نخستین روز از ماه پر برکت ربیع الاول و همزمان با گشایش ساختمان جدید بهزیستی کیش این خبر مسرت بخش را به ساکنان این منطقه اعلام کنیم.

وی هم چنین با اشاره به لزوم توسعه صنعت گردشگری در کشور برای کسب سهم شایسته از بازار گردشگری بین المللی گفت: تا کنون در جهت توسعه گردشگری افراد کم در آمد و یا ناتوان جسمی در کشور طرح شاخصی اجرا نشده است و سازمان منطقه آزاد کیش می تواند با ایجاد دهکده سلامت در جزیره هندورابی سالمندان و افراد ناتوان جسمی را برای بهره مندی از مواهب طبیعی این منطقه ترغیب و حمایت کند. ضمن اینکه می توان با برنامه ریزی و راه اندازی تورهای گردشگری برای افراد کم در آمد، این هموطنان را در شادی یک سفر تفریحی سهیم کرده و روحیه آنها را برای زندگی بهتر و سالم تر تقویت کرد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =