ایجاد ۴۷ شرکت دانش‌‌بنیان در دولت تدبیر و امید در همدان

رییس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: 47 شرکت دانش بنیان در مدت فعالیت دولت یازدهم در استان همدان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مجید کزازی، که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: رسالت پارک علم و فن آوری حمایت از ایده های کاربردی است که می توان با تبدیل این ایده ها به ثروت، بسیاری از نیازهای جامعه را رفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایده هایی که بتوانند تولید نوآوری و کالا داشته باشند می توانند بازار کسب و کار را رونق دهند.

کزازی تصریح کرد: در همدان ایجاد شرکت های دانش بنیان از اواسط سال 93 آغاز شد اما در این مدت کوتاه تعداد این شرکت ها به 42 مورد رسیده است.

وی افزود: هم اکنون 114 واحد فن آور از سطح ایده تا موسسه و شرکت هایی با تولید انبوه در همدان فعال هستند.

کزازی با بیان اینکه تاکنون پنج مرکز رشد و فن آوری در استان همدان راه اندازی شده است اضافه کرد: براساس سند راهبردی پنج ساله تعداد مراکز رشد و فن آوری این استان تا پایان برنامه باید به 10 مرکز، تعداد شرکت های دانش بنیان به 200 شرکت و واحدهای فن آور به بیش از 200 واحد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به حمایت های پارک از شرکت های دانش بنیان افزود: سال گذشته 10 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در استان پرداخت شده است.

کزازی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فن آوری استان و شرکت های دانش بنیان مستقل در سال گذشته، 840 میلیارد ریال از تولیدهای خود را به فروش رساندند.

لازن به ذکر است، پارک علم و فن آوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت ها و موسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می کنند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =