امسال در استان مشکلی جدی در افت فشار گاز نداشته‌ایم

تسنیم نوشت:مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: ۷۹۰ میلیون مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون در استان لرستان در بخش‌های مختلف به مصرف رسیده است

حشمت‌الله شمس خرم‌آبادی  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس شرکت گاز استان برگزار شد، به افزایش میزان مصرف گاز در کشور در روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در پی سرمای هوا، دمای هوای 26 استان کشور به زیر صفر درجه رسید که در پی آن با افزایش مصرف گاز، میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی سردی که بر کشور حاکم شد در بخش صنعت 100 میلیون مترمکعب و در بخش نیروگاهی و خانگی 350 میلیون مترمکعب مصرف داشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان عنوان کرد: در چند سال گذشته در بخش تولید گاز اقدامات خوبی انجام‌شد اما علی‌رغم اقدامات انجام‌شده رشد مصرف بخش خانگی و صنعتی به‌گونه‌ای است که ما را برای خدمت‌رسانی با مشکل مواجه می‌کند.

وی بیان کرد: قرار نیست با افزایش توان تولیدی مصرف انرژی نیز بالا برود و موزانه منفی بین تولید و مصرف داشته باشیم بنابراین باید میزان مصرف کنترل و مدیریت شود تا بتوانیم تولیدات را در جهت مصارف صنعتی و صادرات سوق دهیم.

شمس خرم‌آبادی به افزایش مصرف گاز خانگی در استان اشاره کرد و گفت: امسال در هفته‌ای که اوج سرما را در استان داشتیم میزان مصرف گاز خانگی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت به‌طوری‌که میزان مصرف از 2.5 تا 3 میلیون مترمکعب به 8 میلیون متر مرکب رسید که رکورد بسیار بالایی بود.

وی تصریح کرد: تعداد مشترکان خانگی گاز در لرستان از سال گذشته تاکنون حدود 40 هزار نفر افزایش‌یافته اما نباید میزان مصرف گاز سه برابر افزایش پیدا می‌کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با اشاره به میزان مصرف گاز استان لرستان در چند سال اخیر، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93 تا آبان ماه میزان مصرف گاز در استان 770 میلیون مترمکعب، سال 94 در مدت مشابه 822 میلیون مترمکعب و سال 95 نیز 790 میلیون مترمکعب بوده که با توجه به این میزان باید گفت میزان مصرف گاز در سال 95 نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی اظهارداشت: در بخش مصرف گاز خانگی از ابتدای سال 93 تا پایان آبان ماه میزان مصرف در استان 456 میلیون مترمکعب، سال 94 در مدت مشابه 372 میلیون مترمکعب و در سال 95، 378 میلیون مترمکعب بوده است.

شمس خرم‌آبادی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 790 میلیون مترمکعب گاز وارد استان شده و در بخش‌های مختلف به مصرف رسیده است.

وی بابیان اینکه یا یک درجه صرفه‌جویی مشترکان استان 77 هزار مترمکعب گاز صرفه‌جویی می‌شود، عنوان کرد: درصورتی‌که مشترکان مصرف گاز در استان یک درجه صرفه‌جویی داشته باشند فرصت تأمین گاز برای 22 هزار مشترک فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان بیان کرد: درصورتی‌که دو درجه از دمای محیط منزل مشترکان کاهش پیدا کند، 17 میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود که با می‌توان 2 مدرسه در سطح کشور ساخت.

وی تصریح کرد: امسال در استان مشکلی جدی در افت فشار گاز نداشته‌ایم و تنها گاز چند صنعت به مدت چند روز محدود شد.

شمس خرم‌آبادی در رابطه با افزایش رشد مصرف انرژی در استان گفت: حدود 30 درصد انرژی گرمایشی داخل منازل و ادارات از طریق پنجره‌ها هدر می‌رود درصورتی‌که استفاده از پنجره دوجداره و پرده ضخیم می‌توانند کمک زیادی در پرت انرژی داشته باشد.

وی اظهارداشت: مشترکانی که از بخاری‌های استاندارد و با رده انرژی بالاتر استفاده می‌کنند به‌طور یقین می‌توانند در نگهداشت انرژی کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان نشت گاز طبیعی در فضای بسته، سوخت ناقص وسیله گازسوز و اتمام اکسیژن در محیط را علت گاز گرفتی دانست و افزود: 70 درصد گاز گرفتی‌ها مربوط به لوله‌های بخاری ساده و دودکش‌ها است که علی‌رغم اطلاع‌رسانی مختلف متأسفانه برخی از مشترکان توجه خاصی به این موضوع ندارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =